Connect with us

technokrata

Amerikában is divat a kilométeróra-visszatekerés

Garázs

Amerikában is divat a kilométeróra-visszatekerés

Nem csak nálunk népszerű az autók kilóméterórájának manipulálása.

Általában úgy gondoljuk, hogy az Amerikai Egyesült Államokban kolbászból van a kerítés, s néhány esetben ez így is van, ám problémák ott is akadnak szép számmal, az autós társadalomban is. Tudták, hogy a tengerentúlon is divat a kilométerórák visszatekerése?

Carfax új tanulmánya megállapította, hogy ezen a téren Észak-Amerika minden előzetes elvásásnál rosszabbul teljesít. Az online szervizekkel foglalkozó cég Kanada és az USA használtautó állományából vett reprezentatív minta alapján megállapította, hogy évente több mint 190.000 jármű kilométeróráját tekerik vissza náluk. Ez a vásárlóknak 760 millió dolláros, avagy 170 milliárd forintos kárt okoz.

1217_usa1

Olcsó autó, mérsékelt futásteljesítménnyel Amerikából? Nem mellesleg hazánk is érintett, jó páran ugyanis a tengerentúlról hozatják be járművüket az olcsóbb ár és a megkímélt használat hiszemében.

Nem árt óvatosan választani: a számítások szerint egy millió (!) visszatekert autó van az USA minden egyes államában, de főként Kaliforniában, Nevadában, Massachusetts, New York és Texas államban a legnagyobb az esély arra, hogy illegális terápián járt járművel legyen dolgunk. A kutatók szerint odaát a leggyakoribb visszatekerés 50 ezer mérföldet tesz ki (kb. 80 500 km), igaz, némi enyhülést jelent a mi szempontunkból, hogy a leginkább érintett autók már 14-15 évesek. Európába általában fiatal, 1-5 éves járművek érkeznek a tengerentúlról.

1217_usa2

Ezt megelőzendő talán a legfontosabb a szerviztörténet lekérdezése, amelyben hazánkban is bármelyik kereskedés segíteni tud. Mára már az autók szervizeit online adatbázisban rögzítik, így az alvázszám alapján könnyen visszakereshető a „törés” a jármű életében, de megtudhatjuk, hogy mennyire volt rendszeres és teljes körű a szerviz, valamint, hogy milyen alkatrészeket cseréltek ki, mik a meghibásodásra jellemző pontok, valamint, hogy milyen tartósságra számíthatunk az egyes részegységekkel kapcsolatban. Már amennyiben a jármű karbantartása hivatalos formában, márkakereskedésnél vagy adatbázissal rendelkező szervizben történt. Ezen felül a szakértő szem kiszúrja az állítólagosnál nagyobb mértékű használatot, s az sem árt, ha óvakodunk a túl jól hangzó ajánlatoktól – csodák nincsenek.

Forrás: Autópult



Szólj hozzá!

További Garázs

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés