Mivel első körben csak két benzines és egy dízelmotort jelentett be a gyártó az újdonsághoz, várható volt további hajtásláncok megjelenése a kínálatban, amikre most fény derült.
Eddig a C 220 Bluetec esetében egy 170 lóerős (400 Nm) 2,2 literes dízelmotorról, valamint egy 156 lovas (250 Nm) és egy 184 lóerős (300 Nm) – C 180 és C 200 – 1,6 illetve 1,8 literes turbós benzinesről volt szó, de persze sok-sok újdonság érkezésére számíthatunk. A dízel belépőt például egy átdolgozott 1,6 literes Renault egység fogja képezni 115 és 136 lóerős csúcsteljesítménnyel (280 / 320 Nm), ami a kategória legtakarékosabb modellje lehet. Nem meglepetés a jól ismert 250 Bluetec érkezése, ami a 220 Bluetec erőforrásának alapjait használva plusz 34 lóerőt és további 100 Nm-t fog kínálni. A dízelpaletta csúcsán természetesen a háromliteres, hathengeres 350 Blutec állhat majd várhatóan 258 lóerővel és 620 Nm-rel. A hatodik dízelváltozat a C 220 Bluetec fokozottan takarékosságra hangolt ECO verziója lehet a következő évtől, amelyet speciális aerodinamikai csomaggal, alacsony gördülési ellenállású abroncsokkal és további apróságokkal látja el a gyártó a 100 g/km körüli CO2-kibocsátás és 4 literes vegyes fogyasztás elérése érdekében.
Benzinfronton főként felfelé fog bővülni a kínálat. A 200-as kétliteresének például érkezik a nagytestvére, egyazon erőforrást használva, de 184 helyett 211 lóerőt, 300 Nm helyett pedig 350 Nm-t biztosítva. Ugyanezen erőforrásból várható továbbá egy 238 lóerős kivitel is (akár 400 Nm-rel), a hírek szerint 280-as típusjelzéssel, a hathengeres vonalat pedig egy V6-os 3-literes biturbó képviseli majd 333 lóerővel és 480 Nm-rel a C 400-ban. Persze tudjuk, hogy a nagy ménesből sosem elég, s a teljesítményéhes tehetős vásárlóknak a C 63 AMG jelenthet megoldást, amelynek friss fejlesztésű négyliteres V8-as kétturbós benzines erőforrása akár 500 lóerőt is képes lehet produkálni.
A mai világban nem lehet hibridvariáns nélkül hódítani, s ezt tudja jól a Mercedes is. A C-osztályhoz rögtön két alternatíva lesz rendelhető: jövőre érkezik az E-osztályból jól ismert 300 Bluetec Hybrid dízel-elektromos hajtáslánc, amely a C 250 Bluetec 204 lóerős négyhengeres 2,2 literes motorját használja majd, amihez egy, a váltóval egybeépített 27 lóerős elektromotor társulhat. Viszont ennél sokkal érdekesebb lesz 2015-től a C 300 Plug-In Hybrid benzin-elektromos verzió, ahol egy 68 lóerős elektromotor dolgozhat majd össze a feltöltött kétliteres benzines 253 lóerős verziójával. A hajtásláncok terén különben további érdekesség a márka vadonatúj 9-sebességes 9G-Tronic automataváltójának a megjelenése, ami a hétgangos szerkezetet fogja leváltani, s a kínálatnak körülbelül a feléhez szériában jár majd.
Egyéb érdekesség a C-osztállyal kapcsolatban a hosszított tengelytávolságú kivitel bemutatkozása. A nyúlánkabb karosszéria-változat természetesen a kínai vásárlók igényeit hivatott kielégíteni, a hírek szerint pedig a gyártás is a távol-keleti országban fog történni, amivel a Mercedes esetleg nem kevés kockázatot vállal a legfrissebb technika kiköltöztetése okán. Mi, Európaiak a hosszított C-ből biztosan nem fogunk kapni, cserébe viszont a jövőre bemutatkozó kombi kivitelnek örülhetünk, ami a praktikumra adó vásárlók számára elsődleges választás lehet. Később kupé, sőt, akár kabrió karosszériaváltozatok megjelenésére is számíthatunk, és nem titok, hogy az új C-osztály moduláris platformja adja majd az alapot a következő generációs E-osztálynak is. Az új C-osztályról részletesen korábbi cikkünkből, ide kattintva olvashatnak.
Forrás: AutóPult