Connect with us

technokrata

Magas feszültség – konnektorról tölt a BMW X5 eDrive

Garázs

Magas feszültség – konnektorról tölt a BMW X5 eDrive

Friss információk szerint a sorozatgyártásba kerülő BMW X5 xDrive40e névvel emlegetett hibridmodell előfutára volt a szeptemberi Frankfurti Autószalonon bemutatott X5 eDrive tanulmány.

A legújabb hírek arról adnak tanúbizonyságot, hogy már nem kell sokáig várni: még idén sorozatgyártásba kerülhet a hibrid rendszerű hobbiterepes.

A menetteljesítményeknek méltónak kell lenniük a márka identitásához, nem meglepő hát, hogy a motortérben egy 2 literes, turbófeltöltős benzines motor fog együtt dolgozni az elektromotorral, melyek együttes teljesítménye 272 lóerő lesz. A hajtásból adódó plusz súly ellenére a gyáriak hét másodpercen belüli 0-100km/h-s sprintet ígérnek, ami megfelel a jelenlegi kínálat népszerű 30d modelljének. Viszont ezen formájában pusztán elektromos üzemben is 120km/h-s sebességet lesz képes elérni az óriás, ami az autópályázást leszámítva sok esetben jelent emissziómentes autózást.

0109_BMW_X5e (3)

Azonban mit sem ér a sebesség hatékonyság nélkül, különösen ebben a kategóriában. A bajor gyártó mindössze 3,8 literes norma szerinti vegyes fogyasztást ad meg 100 km-re a hibrid bálnának. Pusztán az elektromotorokat használva akár 30 km-en keresztül suhanhatunk hangtalanul, s a relaxációs gyakorlatot csak az autó méretei nehezíthetik meg.

A tanulmányautó szériaérett formája arra is rámutat, hogy a sorozatgyártásig valószínűleg minimálisak lesznek a módosítások a külsőt illetően. A legnagyobb módosítás állítólag az lesz, hogy az akkumulátorok töltésére szolgáló konnektornyílás átkerül az autó hátuljára.

0109_BMW_X5e (1)

A BMW lépéselőnyben van a német triumvirátus többi tagjához képest ebben a szegmensben, a végleges xDrive40e sorozatgyártásra szánt modell ugyanis várhatóan vagy a márciusban megrendezésre kerülő Genfi Autószalonon, vagy a szeptemberi Párizsi Autószalonon kerül bemutatásra. Az új BMW X5-rőlösszehasonlító tesztünkben ide kattintva olvashatnak részletesebben, igaz, az innovatív hibridrendszer helyett ‘hagyományos’ hathengeres dízelmotor dohogott a SUV orrában.

Forrás: Autó Pult



Szólj hozzá!

További Garázs

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés