Connect with us

technokrata

Valóra vált álom – kiszivárgott gyári képeken a Porsche 911 Targa

Garázs

Valóra vált álom – kiszivárgott gyári képeken a Porsche 911 Targa

A klasszikus, és a Porsche palettáján immár 1966 végétől megtalálható Targa verzió nem maradhat ki a legfrissebb, 991 kódjelű Porsche 911-generáció kínálatából sem.

A kupé és a kabriókarosszériaváltozatok közé pozícionálható típus a mai napon startoló, NAIAS néven futó észak-amerikai autószalonon debütál, így elképzelhető, hogy néhány órán belül minden kiderül róla, de holnapra biztosan megtudjuk az összes részletet az autóval kapcsolatban.

Egy kínai portálon ugyanakkor már a hivatalos premier előtt kiszivárgott négy gyári fotó az új 911 Targáról, amit elöljáróban, még a teljes leleplezés előtt megosztunk Olvasóinkkal.

0113targa (1)

Szerencsére igaznak bizonyultak az előzetes hírek. Az előző három generáció kivehetetlen üvegteteje miatt számos rajongó morgolódott (minket is beleértve), de több mint 20 év elteltével most végre örömhírről számolhatunk be: az új Targa visszatér gyökereihez, vagyis egy kivehető (üveg)tetőt kap, aminek köszönhetően újra oldalsó tetőívek nélkül élvezhetjük az autózást, már-már teljes kabrióhangulatban.

A megoldás gyakorlatilag összeköti a Coupé és a Cabriolet modellek előnyeit – előbbitől a nagyobb nyitott tetős biztonság, a jobb zajszigetelés és az alacsonyabb tömeg, míg utóbbitól az autózás még nagyobb öröme érkezik.

0113targa (2)

Ha már a hagyományoknál tartunk: a Targa típus talán legárulkodóbb ismertetőjegye az újdonság esetében is B-oszlop szerepét betöltő klasszikus, masszív bukókeret lesz, amely mögött egy óriási, konvex hátsó szélvédő fog helyet kapni. Nem kérdés, hogy a ’körbeüvegezés’ miatt az új 911 Targák utastere csak úgy úszni fog a fényben, mint ahogy az sem, hogy a hátul ülőknek (pontosabban az ott szorongóknak) emiatt napos időben érdemes lesz vigyázniuk a leégéssel…

A hírek szerint még egy pozitívumra is számíthatunk az újdonsággal kapcsolatban: az előző szériákkal ellentétben végre nem csak összkerékhajtással, hanem állítólag hátsókerékhajtással is kérhető lesz a 991 Targa. A technika egyébként teljes egészében a széria többi tagjától érkezik, ami azt jelenti, hogy a kínálat alapját a 3,4 literes 350 lóerős Targa képviseli, a teljesítmény szerelmesei pedig a 3,8 literes 400 lovas Targa S-re szavazhatnak, amely ráadásul a gyári teljesítménykittel akár 430 lóerőre felerősíthető. Szériában hétfokozatú manuális váltóra számítunk, felárért pedig természetesen elérhető lesz a szintén hétsebességes, villámgyors duplakuplungos PDK egység is, ugyanúgy, mint a többi 911 teljes extra arzenálja, legyen szó akár a dinamikát vagy akár a kényelmet szolgáló tételekről.

0113targa (4)

Mint ahogy az a Porschénél általában lenni szokott, a mai debütálással nagyjából egy időben máris rendelhetővé válik az újdonság, amelynek ára azonos konfigurációban várhatóan félúton lesz a Coupé és a Cabriolet kivitelek között. Ha mindent egybeveszünk, nem kérdés, hogy bizonyára a teljes 911-széria legfinomabb tagját üdvözölhetjük az újdonság személyében, amely rengeteget fog nyerni azáltal, hogy visszatér gyökereihez.

Forrás: Autó Pult



Szólj hozzá!

További Garázs

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés