A Cadillac azért bízik – joggal – az ATS Coupe sikerességében, mert számos ponton kiemelkedik a mezőnyből: könnyű építésmódja, nagy teljesítménye és hatékonysága megsüvegelendő, a tömeg/teljesítmény arányban pedig kiváltképp jól szerepel az amerikaiak újdonsága. Ahogy a szedán esetében, úgy a Coupénál is az alacsony tömegen nyer a legtöbbet a konstruktőr – mindez azt jelenti, hogy az ATS Coupe a valaha gyártott legagilisebb és legkönnyebb Cadillac.
A motorháztető alatt az alapot a szedánból származó, de átdolgozott, épp ezért jóval nyomatékosabb kétliteres, négyhengeres turbómotor jelenti. A kétajtós ATS esetében tehát már a beszálló verzió is 272 lóerővel büszkélkedhet, ami mellé emberes, 400 Nm-es maximális nyomaték társul.
A 136 lóerős literteljesítmény kiemelkedő, ráadásul a nyomaték 90 százaléka már 2100-as percenkénti főtengelyfordulattól rendelkezésre áll, s egészen 5400-ig kitart.
A másik választási lehetőséget az amerikaiak díjnyertes 3,6 literes V6-osa nyújtja 321 lóerővel és 373 Nm-es csúcsnyomatékkal. Mindkét erőforráshoz hatfokozatú automataváltó jár, de a turbós változat kérhető az igényeknek megfelelően kézi kapcsolású szerkezettel is. Mivel a kupé verzió a szedánnal megegyező tengelytávval (2775 mm) készül, nincs kétség afelől, hogy a helykínálat megfelelő, egyedül a hátsó sor fejtere szenvedhet csorbát a kissé meredekebben eső tetővonal miatt.
Kívülről egyébként számos ponton módosítottak az autó vonalain a négyajtóshoz képest, sportosabb a hátsó traktus, az orrot is átrajzolták picit és a kerékjárati ívek is szélesebben terpeszkednek, hiszen maga a nyomtáv is szélesebb a sportosabb, gyorsabb kanyarvételek érdekében, ahogy az 50-50 százalékos súlyelosztás is kecsegtetően hangzik. Elöl ledes fényszórókkal világítja meg az utat, természetesen adaptív kanyarvilágítással fűszerezve.
Persze emellett a kényelem is fontos szempont, s az extralistán is számos finomsággal szemezhetünk: ott az 5,7 hüvelykes érintőképernyős multimédiás rendszer, a 12 hangszóróval muzsikáló prémium Bose hifi vagy az internetes kapcsolat (4G LTE), a Head-up Display és a mostanában már kötelezőnek számító asszisztensek hada.
Forrás: Autó Pult