Connect with us

technokrata

Jó, hogy kivonul Európából a Chevrolet – a GM vezetői nyilatkoznak

Garázs

Jó, hogy kivonul Európából a Chevrolet – a GM vezetői nyilatkoznak

Nemrégiben közölhettük a szomorú hírt, hogy a Daewoo hamvaiból felépült Chevrolet kivonul Európából. Az amerikai-koreai márka globális vezére, Alan Batey egy interjúban mesélt arról, miért döntöttek az európai hadszíntér elhagyásáról.

A kivonulásról szóló döntést még 2013 végén hozta meg a vezetőség azután, hogy 200.000 arany masnit viselő példányt értékesítettek az öreg kontinensen. Ez a szám arra volt elég, hogy a Chevrolet kevesebb mint 1 százalékos piaci részesedést érhessen el – ehhez képest a General Motors másik európai márkája, a Vauxhall-Opel 6 %-ot tudott felmutatni.

„A döntést a Chevrolet, a GM és a teljes egész kontextusában is tudni kell helyén kezelni. Egy masszív gyártóról van szó, amelyre nagy súly nehezedik, hogy több irányban is fejlesszen. A Chevrolet 5 millió autót értékesít globális szinten és úgy láttuk, hogy nagy lehetőségek rejlenek abban, hogy Ázsiában gyorsan és nagyot legyünk képesek növekedni. Tehát eljött a döntés ideje, hogy a rendelkezésre álló összeget végül hova invesztáljuk” – kezdte sorolni a döntés indokait Batey.

A vezér továbbá hozzátette, hogy Európában a GM még a keményebb próbálkozások ellenére sem volt képes elég szignifikánsan elkülöníteni a Chevroletet a Vauxhall-Opel párostól.

chevrolet_trax_2013_a (1)_medium

„A probléma az volt, hogy az Opel és a Chevrolet modelljei ugyanarra a platformra épültek és pont emiatt túlságosan hasonlítottak egymásra. Ugyanannyiba került gyártani őket, aminek okán nem volt lehetőség igazán gazdaságos típusok előállítására” – tette hozzá Batey.

Az ügyben Karl-Thomas Neumann, a Vauxhall-Opel vezetője is elmondta véleményét. „Úgy döntöttünk, hogy a Vauxhall-Opel az erősebb márka, és el kellett kerülnünk, hogy ezt a helyzetet megzavarjuk. Szerencsétlen volt a számunkra, hogy megosszuk a kereskedőket, a vásárlók szemszögéből pedig a túlságosan egyformának tűnő modellek okoztak némi zavart. Ez az elkülönítés problémája volt”.

Mary Barra, a GM újdonsült női elnöke a támogatásáról biztosította a Vauxhall-Opelt, leszögezte, hogy az európai márkakettős fontos a General Motors számára, s a döntés nyomán még nagyobb tér nyílik a növekedésre. Lényegében arról van szó, hogy a vezetők szerint a Chevrolet kivonulása Európából mindkét márka számára segítséget nyújt, s lehetőséget biztosít a piaci részesedés duzzasztására anélkül, hogy egymás rovására érékesítsenek.

Forrás: Autó Pult



Szólj hozzá!

További Garázs

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés