Connect with us

technokrata

Bök, de nem szúr – a Citroën C4 Cactus megérkezett

Garázs

Bök, de nem szúr – a Citroën C4 Cactus megérkezett

A Citroën bátor volt: a közvéleményt és az olykor túlságosan is konzervatív autóipart oldalba bökve bemutatta a C4 Cactus szériaváltozatát, ami nevével ellentétben valójában meglehetősen barátságos négykerekű. A márkának nem kisebb célja van az újdonsággal, mint megreformálni az autóipart.

A Citroën bátor volt: a közvéleményt és az olykor túlságosan is konzervatív autóipart oldalba bökve bemutatta a C4 Cactus szériaváltozatát, ami nevével ellentétben valójában meglehetősen barátságos négykerekű. A márkának nem kisebb célja van az újdonsággal, mint megreformálni az autóipart.

A gyártó sajtóközleménye szerinti új fogyasztói szükségletekre reagáló modell formatervéről nehéz nyilatkozni, még sem lehet elmenni mellett. A tradicionális szépség fogalma keveseknek fog eszébe jutni a Cactus-ról, ám tény, hogy különleges, emiatt pedig vonzó és érdekes a Citroën újdonsága – mintha csak egy tanulmányt tettek volna útra. S talán a sikeres Nissan Juke a legjobb szószólója annak, hogy ez nem egy rossz taktika.

citroen_c4_cactus_1_medium

A formák koronája a márka Airbump névre hallgató „betétje”, amely az autó oldalán és lökhárítóin köszön vissza, struktúrát adva a C4 Cactus egyébként letisztult vonalainak és felületeinek. A négy színben elérhető betét (fekete, szürke, bézs és barna) tízféle külső színnel és háromféle belső hangulattal kombinálható, széleskörű személyre szabhatóságot biztosítva az ügyfeleknek.

C4-es alapok révén a Cactus örökölte a 2,6 méteres tengelytávot, amelyhez a rövid túlnyúlások révén meglehetősen kompakt külső méret társul: mindössze 4,16 méter hosszú a különlegesség. Az 1,73 méteres szélességhez 1,48 méteres magasság társul. Ennek ellenére a dobozforma révén remek térkihasználást ígér a márka. Ebben közrejátszik a műszerfal hátra tolt kialakítása is. Hogy ezt megoldhassák, az utasoldali légzsákot a szélvédő fölé, a tetőbe építették a mérnökök. A letisztult kialakítást a C4 Picassónál megszokott módon a gombok száműzésével fokozták: a 7 colos központi kijelzőn a jármű összes funkciója elérhető. Az első ülések széles, fotelszerű kialakítást kaptak, amely az utastárshoz való könnyebb közeledés lehetősége mellett nagyvonalúbb kényelmet ígér. A csomagtartóról sem feledkeztek meg: 358 literes mérete a külső dimenziókhoz képest jó értéknek számít.

citroen_c4_cactus_7_medium

A márka aktuális extrái mellett egyéb finomságok is kerültek a beltérbe. Az ajtók behúzója például egy elegáns bőrszíj, az opcionális panorámatető pedig a piac legjobb UV- és hővédelmét kapta. A fény-, hő- és akusztikai védelmének színvonala a gyáriak szerint feleslegessé teszi az árnyékoló használatát – így azt ki is hagyták, 6 kilogrammot spórolva a tömegen. Továbbá a Mercedes-nél látott (feláras) módszerhez hasonlóan az ablaktörlők képesek magukból fecskendezni tisztítófolyadékot a szélvédőre, hatékonyabb tisztítást biztosítva.

A C4 Cactus különlegessége, hogy a mobilszolgáltatókhoz hasonlóan a Citroën országtól függően havidíj vagy kilométerdíj formájában is áruba bocsátja a modellt, vagyis a hagyományos autóvásárlás mellett lehetőség van fix havidíj ellenében a négykerekű üzemanyag-fogyasztásán kívüli összes költségét egy csomagban a gyártónak fizetni, így nem érhet senkit sem váratlan meglepetés, ha a vételárat nagy nehezen összegyűjtve, az autó kulcsát átvéve a fenntartási költségek terhével szembesül.

citroen_c4_cactus_5_medium

Egyelőre arról nincs információnk, hogy hazánkban is bemutatkozik-e majd a gyártó új finanszírozási módja, ám az biztos, hogy az üzemanyag költségekkel senkinek sem lesz komoly problémája. Ennek csökkentésében ugyanis hatalmas előrelépést jelent a C4 Cactus mindössze 965 kilogrammos alaptömege, amely egy hasonló felszereltségű és motorizáltságú C4-nél kerek két mázsával könnyebb. A motortérben kizárólag Euro 6-os erőforrásokat találunk majd, amelyek közül a legtakarékosabb dízel beérheti 3,1 literrel 100 kilométeren.

Ennél többet egyelőre nem árultak a gyáriak a nagy újdonságról, amely a nagyközönség előtt a március elején kezdődő Genfi Autószalonon mutatkozik be. Mi is ott leszünk a helyszínen és első kézből érkezik a legfrissebb információkkal a felettébb érdekes C4 Cactus-szal kapcsolatban is.

Forrás: Autó Pult



Szólj hozzá!

További Garázs

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés