Connect with us

technokrata

Sokkal jobb lett az új Ford Focus

Garázs

Sokkal jobb lett az új Ford Focus

Jelentős átalakuláson ment keresztül a modell.

A Ford a kapuit jövő kedden megnyitó Genfi Autószalonon leplezi le a Focus harmadik generációjának ráncfelvarrott változatát. Hozzászokhattunk, hogy a modellfrissítések során gyakran alig nyúlnak a gyárak az adott modellekhez, ám ezúttal komoly változtatásoknak lehetünk szemtanúi: a tervezők elmondták, hogy a Focus történelmének legalaposabb modellközi frissítését eszközölték az autón. Erre szükség is volt, mert a Focus hiányosságaival messze áll(t) a hibátlantól, ám most a mérnökök elsősorban azokat a pontokat érintették, ahol valóban szükség volt a változtatásra.

ford_focus_2014_01_medium

A futómű és a kormányzás nem tartozik ide, ugyanis a vezethetőség terén ahogy az összes generáció, úgy a legfrissebb Focus is a kategória legjobbjai között volt. Igen ám, de az új Golf kicsit összekavarta a lapokat, s a Fordnál úgy döntöttek, hogy újra vissza akarják hódítani büszkeségükkel a „kategória legjobban vezethető modellje” címet. Az új, drágább és feszesebb első lengéscsillapítóknak, az átdolgozott szilenteknek és az újrakalibrált beállításoknak köszönhetően állítólag még dinamikusabb lesz a kompakt, mindehhez pedig jobb és pontosabb kormánymű, valamint modernebb ESP tartozik. Menet közben nem csak ennek, de a javított zajszigetelésnek is örülhetünk: a vastagabb üvegeknek és a jobb szigetelésnek köszönhetően csökkennek a menetzajok.

ford_focus_2014_04_medium

A frissítés szele kívülről igencsak jót tett a modellnek: az eddigi, elölről nézve kicsit furcsa formákat szebbek vették át, s a hatszögletű hűtőráccsal a Focus is beilleszkedik az Aston Martin-okra hasonlító arculatba. A legnagyobb változás egyértelműen az orr-részen érhető tetten oldalnézetből és hátulról alig módosítottak a tervezők az autón. A kínálatba új színek és keréktárcsák is kerülnek. A külsőnél talán még fontosabbak a belső újítások: a zavaróan nagy négyküllős kormánykereket egy jóval kisebb háromküllős váltotta, végre tologatható lett a középső kartámasz, az eddigi meglehetősen áttekinthetetlen és körülményesen kezelhető, kis kijelzős központi rendszereket pedig egy modern egység váltotta fel nyolc colos, színes érintőképernyős kijelzővel és sok-sok okossággal (a rendszer neve SYNC 2), melyen keresztül gyakorlatilag mindent vezérelhetünk, ami az autóval kapcsolatos. A klímapanel és az egész középkonzol új, s ergonómiailag állítólag szintén fejlődött a modell.

ford_focus_2014_15_medium

A motortérben is lényeges fejlődés történt; a legfontosabb, hogy az eddigi turbófeltöltéses 1,6 literes benzines és gázolajos erőforrásokatugyanúgy négyhengeres, de immár 1,5 literes egységek váltották, amelyek fejlettebbek, kisebb belső súrlódásokkal büszkélkedhetnek, tisztábbak és takarékosabbak. Mindegyikük teljesíti a szeptembertől életbe lépő Euro6-os szabályozást. A benzinesek épp úgy, mint eddig, 150 és 180 lóerős kivitelben készülnek, míg a dízelek 95 és 120 lóerővel érkeznek. A kínálatot a jól ismert háromhengeres 1-literes EcoBoost benzines család egészíti ki 100 és 125 lóerővel. A 2.0 TDCI a jövőben 150 lóerővel lesz elérhető, s elődjénél 13-14 %-kal takarékosabbá válik. A hatfokozatú manuális váltók mellett szintén hatgangos Powershift duplakuplungos automaták gondoskodhatnak az erőátvitelről, ám a Focusok kizárólag az első kerekeiket hajtják, összkerekes kivitel nem várható.

A Focus opciós listája természetesen tovább bővült, s elsősorban biztonsági tételekkel lett gazdagabb a kínálat. Az önparkoló mostantól még ügyesebb, a Ford kínál egy ütközésre felkészítő rendszert is, az önálló fékezésre képes ütközést megelőző program pedig ezentúl 30 helyett akár 50 km/h-s sebességről is képes megállítani az autót. Az új Focus európai forgalmazása a Genfi Autószalont követően nem sokkal megkezdődik, és a technikai fejlődés ellenére az autó valószínűleg nem lesz drágább elődjénél. Első körben csak az ötajtós és a kombi kivitel kapta meg a ráncfelvarrást, dehónapokon belül csatlakozik a szedán is, és nem kérdés, hogy a sportos ST sem marad a régi. A még sportosabb, várhatóan 330 lóerős izmosabb RS-t egyelőre homály fedi, de nem marad ki a kínálatból az igazán izgalmas sportverzió, amely a Mustang 2,3 literes turbós szívét kaphatja meg és érkezése jövőre várható.

Forrás: Autó Pult



Szólj hozzá!

További Garázs

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés