Connect with us

technokrata

Szárnyakra kapott az Opel Astra – Genfben láttuk az OPC EXTREME-et

Garázs

Szárnyakra kapott az Opel Astra – Genfben láttuk az OPC EXTREME-et

Az Opel nem tétlenkedik, és a Genfi Autószalonra nagyon belehúzott a villámos gyártó. A hazai erőforrással frissített, felpaprikázott és terepesített Adam után, most a versenypályák szerelmeseinek szeretnének kedvezni, méghozzá az amúgy sem gyenge Opel Astra OPC felpaprikázott verziójával.

Az EXTREME utónevet viselő különleges Astra az OPC Cup versenyautó szerkezeti elemeit örökölte. Így például a 300 lóerősre tüzelt, teljesen alumíniumépítésű, változó vezérlésű, kétliteres turbómotort, mely a márka történetének legerősebb négyhengerese.

Az élményhajhászok számára pedig külön öröm, hogy ezt a 300 tagú ménest egy hatfokozatú manuális váltón keresztül viszi az aszfaltra, ráadásul differenciálzárral is rendelkezik.

opel_astra_opc_extreme_1_medium

A németek persze tudták, hogy mindez nem elég a győzelemhez, hiszen a mezei Astra OPC legnagyobb problémája a tetemes önsúly volt. Éppen ezért az EXTREME legfontosabb változtatásai – a versenypályás kiegészítők mellett – a súly csökkentéséhez köthetőek, amivel 100 kilogrammot tudtak lefaragni az autó tömegéből. Ehhez rengeteg karbont használtak fel, csak a fontosabb pontokat említve: a kerék esetében, a hátsó légterelőnél, a motorháztetőnél, vagy a teljes tetőnél, és még számos helyen. A négy keréknél így 20 kilogrammot nyertek, de a tető esetében is közel 7 kilogramm a különbség.

A már első ránézésre versenyautónak tűnő négykerekű azonban teljesen legálisan gurulhat utcára, hiszen akár rendszámot is szerelhet rá gazdája. Az első, 370 milliméteres Brembo féktárcsák, melyeket hatdugattyús nyereg fog satuba, eszméletlen fékerőt tudnak kifejteni, melyet a külön az EXTREME számára kifejlesztett, 19 colos felnire szerelt 245/35-ös gumik is segítenek elérni. Az autó futóműve természetesen állítható.

opc_extreme_3_medium

Belül sem egy hétköznapi Astrával van dolgunk, hiszen a hátsó ülések helyén bukócsöveket találunk, míg az első üléseket a Recaro által gyártott, külön ehhez az autóhoz kifejlesztett kagylókra cserélték, melyekbe hatpontos biztonsági övek szorítják a szerencsés utasokat. A kormány sem maradhatott érintetlenül. A hasított bőrrel bevont, szénszál-erősítésű volán sárga díszvarrással van ellátva, mely szín egyébként az Opel Motorsport hivatalos árnyalata, így több helyen is megjelenik az autón.

Az OPC Astra EXTREME többrétegű, felettébb látványos fényezése fóliázással készül, ezért hat háromdimenziósnak, amely kiemeli az Astra tiszta fényvonalait, lendületes íveit és atletikus arányait. „Az új OPC Astra EXTREME az autózás legtisztább örömét testesíti meg. Tanulmányunk minden tekintetben látványos: kívülről igazi ínyencség, de hatásvadászat nélkül, belül pedig tipikus Opel – izgalmas, precíz, minősége ’made in Germany’. Az EXTREME az Astra-család új csúcsmodellje, egy szuper sportautó jellemzőivel“, mondta az Opel igazgatója, Dr. Karl-Thomas Neumann.

opc_extreme_4_medium

A németek hivatalos álláspontja az autóval kapcsolatban az, hogy amennyiben mutatkozik rá igény, egy limitált szériát hajlandóak lennének piacra dobni. Márpedig miért ne mutatkozna, hiszen a gyártó rengeteg rajongóval bír, akik reményeink szerint hajlandóak lesznek kifizetni az EXTREME borsos árát, hogy ezzel gazdagítsák majd az utcaképet. Addig is kíváncsian várjuk már, hogy élőben is láthassuk majd az Opel utcai versenygépét Genfben.

Forrás: Autó Pult



Szólj hozzá!

További Garázs

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés