Connect with us

technokrata

Itt a vadonatúj Audi TT

Garázs

Itt a vadonatúj Audi TT

A Genfi Autószalon kapunyitását néhány órával megelőzően a Volkswagen csoport ismét sort kerített a már szokásosnak tekinthető tűzijátékra, amely során a konszern újdonságairól szinte egyszerre hullt le a lepel.

Hiába azonban a számtalan meglepetés, a mi szívünk csücskének mégiscsak az új Audi TT tekinthető, ami kiváló magyar szakemberek közreműködésével kerül szalagra Győr folyamatosan fejlődő gyárkomplexumában. Tegnap a szalonon is lehullt a lepel az autóról, így már helyszíni galériával tudunk szolgálni az új győri sportautóról.

A külsőről persze hosszasan lehetne értekezni és vitatkozni, de tény, hogy a típus harmadik generációja már rég levetkőzte magáról a TT kezdeti kerekded báját, melynek helyére sportos vadság és kimért agresszió került. Ezt a hatást elsősorban az első fényszórók szűkebbre szabásával érték el a tervezők, ami baljós tekintetet kölcsönöz az újdonságnak. Az Audira jellemző további trükkök már ismerősek: éles fénytörő övvonal emeli ki a hangsúlyos kerékjárati íveket, az arányok játékával pedig szélesebbnek és laposabbnak is hat az autó, ami 120 km/órás sebesség felett kiemelkedő hátsó légterelővel int majd búcsút a megelőzötteknek.

audi_tt_2014_05_medium

Bár az összbenyomás változott, a dimenziókban egyedül a tengelytávolságban módosultak releváns mértékben, ami 37 mm-rel, kicsit több mint 2,5 méterre nyúlt meg – ezzel vélhetően még kisebb alulkormányozottsági hajlamot eredményezve. A hosszúság mindazonáltal szinte változatlan (4,18 m), így pedig a kisebb túlnyúlásoknak köszönhetően nagyobb önbizalommal veselkedhetünk majd neki a fekvőrendőröknek. További érdekesség, hogy a TT minden esetben szériában kapja majd meg a xenon fényszórókat, felárat pedig csak a LED-es egységekért kérnek majd a forgalmazók.

A lényeg azonban a felszín alatt marad. Egyrészt az acél-alumínium ötvözetek és a polimerek széleskörűbb használata 50 kg-os fogyókúrát eredményezett, másrészt az utastér kialakításával és az interfészek reformjával új utakra lép az Audi. A középen elhelyezett kijelzővel leszámol hát a gyártó, hogy a műszerfal 12,3 hüvelykes monitorja jeleníthesse meg úgy a vezetéshez szükséges információkat, mint a szórakoztató és kényelmi berendezések funkcióit. Az egyes megjelenítések között a kormánykerékről is választhatunk, míg a második fő kezelőszerv szerepét az érintőpados MMI veszi át. A letisztult és már-már minimalista környezetben is igazi finomság, hogy a légkondicionáló berendezés tekerőkapcsolói és kijelzői a légbeömlők közepére kerültek.
audi_tt_2014_04_medium

Mindenesetre az bizonyos, hogy a középpontba a sofőr kerül, aki másodmagával vezetési élmények tömkelegére számíthat, ezért cserébe pedig csak a praktikum oltárán áldoz. A hátsó ülések ugyanis továbbra is jelképesek maradnak, így ezek inkább csak a 305 literesre nőtt csomagtartó adottságait egészítik ki.

A motorháztető alatt kizárólag négyhengeres erőforrások kapnak majd helyet. Azok, akik elsősorban utazóautónak szánják majd a TT-t, bizonyosan a kétliteres TDI-re voksolnak majd, ami 184 lóerős teljesítményével és 380 Nm nyomatékával 7,2 szekundumos sprintidőt szavatol. Bizonyítékul arra, hogy ezzel zseniális túrázóvá válik az újdonság, 100 kilométerenként és vegyes üzemben mindössze 4,2 liter gázolajat vesz magához a gyári vegyes adatok szerint, miközben 235 km/órás végsebességével azért az “Autobahn” belső sávjaiban sem vall szégyent a győri négykarikás.

audi_tt_2014_01_medium

Valódi élményhajhásszá persze majd a kétliteres TFSI turbómotorral válik az újdonság, ami alapesetben 230 paripával és 370 Nm nyomatékkal dolgozik a kezünk alá, hogy aztán a TTS-ben immár 310 tagú ménest mozgasson meg és 380 Nm nyomatékkal sanyargassa a sikító abroncsokat. A kisebb teljesítményű kivitel elsőkerékhajtással és hatfokozatú kézi váltóval 6 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órás sebességre, ám a duplakuplungos automata négykerékhajtással társulva már 5,3 szekundumra apaszthatja a szintidőt.

A gyorsulások során már szériában is négy abroncsával kapaszkodó TTS manuális váltóval 4,7 másodperc alatt katapultál, az automatához pedig már a vállunkról a gyorsítás minden “terhét” leemelő “Launch Control” is rendelkezésre áll, még jobb végeredményt biztosítva. A kétliteres benzinmotor egyébként minden kivitelben képes az elektronikusan korlátozott 250 km/órás végsebesség elérésére, gyári vegyes fogyasztása pedig a hajtáslánc függvényében 6-7 liter között alakul.

audi_tt_2014_07_medium

A kormányzás, az automataváltó, vagy éppen a futómű állíthatósága már nem olyan meglepő, a TT azonban mindenkire gondol, így pedig az asszisztens rendszerek sorát olyan finomságok gyarapítják, mint például a sávtartási és sávváltási segéd, a táblafelismerés, vagy éppen a parkolási asszisztens. Pontos hazai árakról egyelőre nem tudunk beszámolni, de annyi bizonyos, hogy az újdonság még az idén a kereskedésekbe kerül, és vélhetően elődjéhez hasonló áron kelleti majd magát.

Forrás: Autó Pult



Szólj hozzá!

További Garázs

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés