Connect with us

technokrata

A Volvo útmágneseket tesztel az önvezető autók helymeghatározásához

Garázs

A Volvo útmágneseket tesztel az önvezető autók helymeghatározásához

A Volvo a végére ért annak a kutatási projektnek, amely során azt tesztelte, hogy az útba épített mágneseket milyen módon lehet az autók helymeghatározására használni. A Svéd Közlekedési Hatósággal (Trafikverket) közösen finanszírozott kutatás kulcsfontosságú megoldási lehetőség lehet az önvezérelt járművek esetén.

A megbízható és kimagaslóan pontos helymeghatározás alapvető és meghatározó fontosságú kérdés az autnóm autók fejlesztésében. A már rendelkezésre álló helymeghatározási technológiák – mint a GPS vagy a kamerák – használhatósága bizonyos körülmények között korlátozott, az útba épített mágneseket azonban nem zavarják a fizikai akadályok vagy a rossz időjárási körülmények.

A mágnesek láthatatlan „síneket” hoznak létre, amelyek szó szerint kikövezik az utat, és a helymeghatározási pontatlanságot 10 centiméter alá szorítják. A technológiát különböző sebességek esetében teszteltük, és az eredmények egyelőre nagyon ígéretesek” – mondja Jonas Ekmark, a Volvo Car Group preventív biztonsági vezetője.

0313_volvo_magnes

A Volvónak vezető szerepe van abban a nagyszabású önvezérelt-autós kísérleti projektben, amelyben hétköznapi körülmények között tesztelnek majd 100 önvezérelt Volvo autót a svédországi Göteborg környéki közutakon.

A célunk az, hogy az autó képes legyen kezelni és vezetni önmagát. A pontos és megbízható helymeghatározás az önvezérelt autók egyik szükséges előfeltétele” – magyarázza Jonas Ekmark. „Az autonóm autók kivitelezése a jelenlegi infrastruktúra megváltoztatása nélkül is teljességgel lehetséges. Ugyanakkor a technológia olyan érdekes lehetőségeket kínál, mint az útjelzések mágnesekkel történő kiegészítése”- teszi még hozzá.

volvo_s60_d4_a2_medium

Az útba épített mágnesek az autonóm vezetés terén adódó megoldások mellett számos egyéb lehetőséget is kínálnak: biztonsági rendszerként segíthetnek megelőzni az útról való letérésből fakadó baleseteket, hozzájárulhatnak a körültekintő téli karbantartáshoz (ellenőrizhetik a hóval való fedettség mértékét) és lehetőséget adhatnak (keskenyebb sávok révén) a hatékonyabb útfelület-kihasználásra.

A Volvo Cars kutatói csapata 100 méter hosszúságú szakaszt épített Hälleredben, a cég Göteborg közelében található tesztpályáján. A 40×15 milliméteres ferrit-mágnes korongokból álló mintázatot 200 milliméter mélységben építették be az útfelületbe. Az autókat pedig számos mágnes érzékelővel szerelték fel. A kutatás célja az olyan kritikus kérdések értékelése volt, mint például az érzékelési hatókör, a megbízható tartósság és az útfenntartási költségek, valamint ennek hatásai. „Az eddigi tapasztalatok alapján a ferrit mágnesek mind az infrastruktúra, mind pedig a fedélzeti érzékelő technológia szempontjából hatékony, megbízható és viszonylag olcsó megoldást kínálnak. A következő lépés a valós közlekedési körülmények közötti tesztelés” – magyarázza Jonas Ekmark.



Szólj hozzá!

További Garázs

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés