Rengeteg biztonsági fejlesztésük közül az egyik legújabb nem más, mint a sofőr állapotát ellenőrző rendszer, amellyel szeretnék kiszűrni az esetleges figyelmetlenségekből vagy fáradtságból adódó baleseteket. A műszerfalon elhelyezett számos érzékelő segítségével kivitelezik mindezt, melyek a vezető szemét, fejének helyzetét, valamint szögét vizsgálják. az eszköz képes kiszűrni azokat a jeleket, melyek arról árulkodnak, hogy a jármű sofőrjének figyelme elkalandozik.
Ez persze már önmagában is veszélyes, de a svédek rendszere nem csak ezekből az információkból táplálkozik, hiszen felhasználja az autó helyzetét figyelő radarokat és kamerákat is, hogy megállapítsa, valóban szükség van-e beavatkozásra – például, ha a négykerekű kilép a sávjából. A Volvo vezetéstámogató rendszerekért felelős elnöke, Per Landfors elmondta, hogy ezzel a technológiával jobban tudják optimalizálni a többi biztonsági asszisztenst is.
Természetesen a rendszer nem csak érzékeli, hogy a sofőrrel nincs minden rendben, hanem tevékenyen be is avatkozik. Arról egyelőre nincs szó, hogy hogyan, de többek között hangokkal, a biztonsági övek megfeszítésével vagy a kormány és a vezetőülés rezgetésével is el tudjuk képzelni a noszogatást.
A biztonsági funkciója mellett egyéb előnyei is vannak az új fejlesztésnek. Például az autó képes lehet megismerni a vezetőülésben helyet foglaló személyt, és az általa előzetesen megadott beállításokat automatikusan alkalmazza, aminek több felhasználó esetén van jelentősége. Emellett a későbbiekben az autonóm autók megjelenésekor is nagy hangsúlyt kaphat ez a rendszer, hiszen segítségével folyamatosan fel tudja majd mérni a négykerekű, hogy mikor adhatja át az irányítást gond nélkül a sofőrnek, és mikor kell más megoldást választania.
A Volvónál tehát továbbra is igyekeznek bizonyítani, hogy még mindig az élmenők között vannak biztonság terén, mely a nem is olyan távoli jövőben megjelenő önvezető autók bevezetésekor jó ajánlólevél lehet a svéd márkának.
Forrás: Autó Pult