A müncheni székhelyű gyártó tehát elégedett lehet az i szériájuk iránti kereslettel, de az előrejelzések alapján a nem is olyan távoli jövőben akár meg is sokszorozódhat a kereslet. Norbert Reithofer a BMW AG menedzsmentjének vezetője azt nyilatkozta, hogy 2020-ra könnyedén 100.000-re nőhet az egy évben eladott elektromos BMW-k száma. Ez persze még mindig semmi a Tesla nagyvonalú, 500.000 darabos becsléséhez képest, de a 2013-ban eladott összesen 20.000 darab konnektorról tölthető hibrid ellenében már impozáns.
Reithofer úr azt is elmondta, hogy 2018-ig nagy iramban növekedni fog a kereslet, míg végül 2020-ban érheti el a márka a kívánt, hatszámjegyű eladásokat. Arról is beszélt, hogy bizony a külső nyomás is hatással van a gyártóra, hiszen ahhoz, hogy meg tudjanak majd felelni az egyre szigorodó károsanyag-kibocsátási normáknak, mindenképpen el kell érniük a 100.000-es álomhatárt a konnektoros elektromos autók gyártásában.
Ezek a villanyos járművek persze csak egy részét képezik a BMW károsanyag-kibocsátást csökkentő stratégiájának. A napokban tartott sajtóeseményen – amin Vajda János kollégánk is részt vett – Reithofer úr így nyilatkozott: „a vásárlói igények az i3-mal kapcsolatban meghaladták az elképzeléseinket. Hisszük, hogy a teljesen elektromosan működő, zéró károsanyag-kibocsátású hajtásláncok a jövő megoldásai a sűrűbben lakott területeken és a nagyvárosokban. Az akkumulátor technológia fejlesztésén továbbra is dolgozunk. A nulla emissziós hosszú távú autózáson dolgozunk, melynél nagy lehetőség rejlik az elektromos autók üzemanyagcellás változatában.”
Arról ugyan nem beszélt a vezető, hogy utóbbi technológia 2020-ra hol fog tartani, de a Daimlerrel és a Nissan-Renault csoporttal való együttműködésből 2017-re megszülethet az első megfizethető üzemanyagcellás elektromos autó, mellyel nagyot dobbanthatnak a piacon. A BMW tervei tehát úgy tűnik beváltak, és megérte hosszú éveket várni az i széria piacra kerülésére.
Forrás: Autó Pult