Az előző év 831.371 eladott négykerekűje után 2015 februárjában 894.730 eladott autóról számolt be a az Európai Autógyártók Szövetsége. Az Európai Bizottság 2014-re jósolt 1,4 %-os gazdasági növekedése tehát az autóiparban is mutatkozni látszik.
A Volkswagen konszern eladásai ugyan világszinten 0,8 %-ot estek, ennek ellenére a névadó márka 7,2 %-os, a prémium Audi 12%-os, míg a lejjebb pozícionált Skoda nem kevesebb, mint 22 %-os növekedést ért el. Európa második legnagyobb gyártója, a PSA csoport szintén egy markáns, 3,5 %-os emelkedést tudhat magáénak, köszönhetően leginkább a Peugeotnak, azon belül is a nemrég az Év Autója címet bezsebelő 308-nak, amivel 6,6 %-os növekedést tudtak elkönyvelni.
A Renault összesen 12 %-os ugrást könyvelhet el, melynek nagy részét az olcsóbbik márkájának, a Daciának köszönheti, hiszen a felfrissített Dusterrel 34 %-ot ugrottak az eredetileg román gyártó eladásai. A Renault háza táján pedig leginkább a Capturnek köszönhetik a sikereket, mellyel 3,8 %-ot sikerült javítaniuk. A GM európai különítménye szintén javítani tudott, méghozzá 12 %-kal, mely érték az Opel 16 %-os növekedésével, valamint a Ford – leginkább a Fiesta és a Kuga sikereinek köszönhetően – 11 %-os ugrásának köszönhető.
A japán Toyota a hibrid piac erősödése miatt szintén nagyot, 14 %-ot ugrott felfelé az európai piacon, míg a Hyundai volt az egyedüli gyártó a tíz legkeresettebb közül, mely 3 %-os csökkenést könyvelhetett el. A Fiat csoport is sikeres volt, hiszen esetükben a Fiat 500L és a Jeep Grand Cherokee sikereiből tudtak egy 5,8 %-os emelkedést felmutatni, míg a prémiumok között a Daimler 5,1, a BMW pedig 6,8 %-kal volt képes túlszárnyalni a tavalyi eredményeket.
Úgy látszik tehát, hogy szépen lassan, de biztosan javul a helyzet az autóipar háza táján, ami további növekedéssel kecsegtethet minket, és bár még messze van a boldogság, a jelek mégis bizakodásra adnak okot számunkra.
Forrás: Autó Pult