Connect with us

technokrata

A Volkswagen is a benzinmotorban látja a jövőt

Garázs

A Volkswagen is a benzinmotorban látja a jövőt

Az autóiparban jelen pillanatban motorforradalom dúl, gyakorlatilag a fejlesztések legfontosabb pilléreit képezik a motorok. Új technológiák, anyagok és rendszerek révén fogyasztanak egyre kevesebbet az egyre erősödő erőforrások. A Mazda már kijelentette, hogy a jövőt a benzinmotorokban látja, s a Volkswagen is különösen hatékony benzinmotort épít.

A téma középpontjában, ahogy korábban már több ízben is, a változtatható kompressziójú motor áll, amely az elektro-mechanikus segítségnek köszönhetően akár a benzinmotor esetében is lehetővé teszi a kompressziógyújtást. Ulrich Hackenberg, az Audi szakembere szerint a fogyasztáscsökkentésben ugyancsak fontos szerepet játszik a vitorlázási funkció, amelyre a konszern váltóinak nagy része már képes.

A vitorlázás lényege, hogy kigurulás erejéig a rendszer (vagy kézi váltóval mi) oldja (oldjuk) a kapcsolatot a motor és a váltó között, tehát a gázról lelépve gurul tova az autó. A szakember szerint négy lépcsőben jön majd a funkció. Az első már most is elérhető, míg a későbbiekben akár a motort is leállíthatja a rendszer vitorlázás közben, például lejtőn gurulva vagy a közlekedési lámpákat figyelve.

0126_vw_xl1_02_medium

Hackenberg nem árult el részleteket a változtatható kompressziójú motorok fejlesztésével kapcsolatban, azonban a kutatások egyértelműen ebbe az irányba tartanak. Az ilyen tulajdonságú erőforrások ugyanis jelentős fogyasztáscsökkenést eredményezhetnek. A Saab 2000-ben már bemutatott egy olyan kísérleti motort, amely a hengerfej mozgatásával 14:1 és 8:1 között tudta változtatni a kompressziót.

Ehhez pedig további különleges technológiákat csapna hozzá a négykarikás gyártó, természetesen az anyavállalattal egyetemben. Az Audi már 2012-ben bemutatta ikerturbós, kísérleti V6-osát, amelynél a két feltöltő elektromos hajtással küszöbölte ki a turbólyukat.

0311_audi_1

Alacsony motorfordulatoknál, ahol a kipufogógáz még nem pörgeti fel elégségesen a feltöltőt, az elektromos motor hozza létre a kívánt fordulatszámot a turbóban. Mindez a turbómotorok új szintjét jelenti majd, amennyiben szériába kerül, hiszen hatékonysága révén az erőforrások már akár két- vagy háromhengeresként is elegendő teljesítményt nyújtanának.

Tehát az elektromos turbótöltők, a változtatható kompresszió, a már létező hengerlekapcsolás és a vitorlázási funkció kiterjesztése miatt a benzinmotorokban még mindig hihetetlen lehetőségek rejlenek, a kérdés, hogy a gyártóknak mikorra sikerül kiaknázni mindet.

Forrás: Autó Pult



Szólj hozzá!

További Garázs

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés