Az amerikai közlekedési hatóság (NHTSA) mindenképp fontosnak látta, hogy az egyébként is hasznos extra 4 év múlva már a szériafelszereltség része legyen, hiszen a biztonság növelését szolgálja. Noha első körben arra asszociálunk, hogy tolatáskor javarészt a saját autónk hátsó lökhárítója van veszélyben, számos baleset okozója a félresikerült manőver. A hatóság állítása szerint éves szinten átlagosan 210 haláleset és mintegy 15.000 személyi sérülés köthető tolatáshoz, ami valóban elrettentő szám. A szakemberek számításai szerint a tolatókamera kötelezővé tétele után évente 58-69 életet menthet meg az új szabályozás.
„A hátsó kamera iránt támasztott követelmények életeket fognak menteni és sok-sok családot megkímélnek majd a szívfájdalomtól, amit az ilyen tragikus balesetek okoznak” – mondta David Friedman, az NHTSA megbízottja. „Már manapság is ajánljuk ezt a fajta biztonsági technológiát az NCAP programon keresztül, bátorítjuk a vásárlókat arra, hogy rendeljék meg új autójukhoz” – tette hozzá.
Az új szabály szerint 2018. május 1-től minden gyártónak kötelezően tolatókamerával kell felszerelni az Amerikában eladott modelleket, méghozzá olyannal, amely az autó mögötti, legalább 3×6 méteres területet belátja. Ezen túl a hatóság meghatározza a kép méretét, a válaszidőt és a kikapcsolhatóságot is. Az NHTSA kalkulációi szerint mindez nagyjából 43-45 dollárba (kb. 10.000 forintba) fog kerülni minden egyes autónál, amely rendelkezik képernyővel a középkonzolon, a többinél pedig 132-142 dolláros (kb. 30.000 forintos) tételről beszélhetünk.
A hatóság szerint egyébként a tolatókamerát kötelezően előíró szabály nélkül is egyre népszerűbb lesz a praktikus extra, a számítások szerint 2018-ra az eladott új autók 73 %-a már egyébként is rendelkezne hátsó kamerával.
Forrás: Autó Pult