Az alumínium karosszériával készülő kétüléses premierje ugyanis az októberi Párizsi Autószalonon esedékes, ennek megfelelően pedig már az utolsó simításokat végzik rajta az AMG és a Mercedes-Benz mérnökei. A C190-es kódnéven futó újdonság árban alákínál majd a 60 millió forinttól elérhető SLS sorozatnak: körülbelül 40 milliós induló árcédulára számíthatunk. Miközben a GT hódít majd, az SLS búcsút vesz a sorozatgyártástól, de az újdonság 2020-ig életciklusáig annak utódja is bemutatkozik majd, amely szénszálas kialakításával még nagyobb magasságokba emelkedik.
Erőben nem lesz hiány: már a premierkor mintegy 520 lóerőt kap a GT, amelyet az M177-es kódnevű, négyliteres, biturbó V8-as szolgáltat majd. Később lesz egy elérhetőbb, 480 lóerős kiadás, valamint egy még sportosabb Black széria is, amely már 580 lóerő feletti teljesítménnyel hódíthat. Az új erőforrás egyébként a C 63 AMG erejéről is gondoskodni hivatott, technológiailag pedig közösködik a kompakt 45 AMG modellek kétliteres turbómotorjával. Az erőt hétsebességes duplakuplungos automata továbbítja majd a hátsó kerekekhez, amelyek tapadását mechanikus önzáró differenciálmű igyekszik fokozni.
Az újdonság alapjait az SLS rövidített platformja adja. Az alumínium karosszéria a Magna gyárában, Graz-ban készül majd és ennek köszönhetően a nagytestvérénél mintegy 140 kilogrammal fog kevesebbet nyomni a mérlegen: üres tömege 1,5 tonna alatt marad. Formailag a márka legfrissebb génjeit örökli. Gorden Wagener, a Mercedes-Benz formatervezői osztályának feje szerényen csak így fogalmazott: „az SLS-t idejétmúltnak láttatja.”
A sirályszárnyas ajtóknak a GT esetében búcsút mondhatunk és nyitott roadster verzió sincs tervben, hiszen a gyáriak azzal már az SL vadászterületére merészkednének.
A GT összeszerelését természetesen Affalterbach-ban, az AMG főhadiszállásán végzik majd. Az első példányok csak 2015 tavaszán érkezhetnek meg tulajdonosaikhoz, ám a premierig már kevesebb mint fél évet kell várnunk.
Forrás: Autó Pult