Connect with us

technokrata

Visszafogottabb az új MINI

Garázs

Visszafogottabb az új MINI

Kisebb teljesítménnyel érkezik a szerényebb Mini, a fogyasztása pedig igen csekély.

75 lóerő egy alig 3,8 méter hosszú városi kisautóban alapvetően nem is annyira kevés, ám ha az előbbi számpárhoz hozzátesszük, hogy egy új generációs MINI-ről van szó, rögtön lehangolónak tűnik a dolog. Ennek ellenére bizonyára van piaci igény az új bázismodellre, a BMW és a MINI piackutatói ugyanis a legjobbak közé tartoznak a világon, ha pedig nem lenne értelme az indulókivitelnek, biztosan nem terveztették volna meg a mérnökökkel.

mini_cooper_2014 (5)_medium

Természetesen az árcédulán is vissza fog köszönni az alacsony teljesítmény (bár forintosított árak még nincsenek, ugyanis az autó júliustól lesz rendelhető), azonban az élmény tekintetében az új „One First” kivitel biztosan komoly deficittel indul testvéreivel összehasonlítva. A motorháztető alatt a ’sima’ One 1,2 literes, háromhengeres turbós benzines egysége szolgál majd, azonban a ménes 102 tag helyett csak 75-öt számlál, mindehhez pedig 180 Nm helyett 150 Nm-nyi csúcsnyomaték áll majd a leendő vásárlók rendelkezésére, utóbbi kimondottan alacsony, 1400/perc fordulatszámtól. És most kapaszkodjanak: az új ’egykettes’ turbóval lélegeztetve képes a 75 lóerőre, ami annyira alacsony literteljesítményt jelent, hogy a mérnököknek vélhetően komoly kihívást jelentett a motor átdolgozása, hogy ennyire gyenge lehessen a modern, közvetlen befecskendezéses, mindkét oldalon változó szelepvezérléses turbós egység.

mini_generaciok_2014 (1)_medium

A 0-100 km/h-s sprintidőt a gyári adatok szerint egyébként 12,8 szekundum alatt abszolválja az autó, ami korrekt eredménynek számít, azonban a MINI-khez viszonyítva meglehetősen gyenge produktum. Sebaj, a szerény menetteljesítményekért a vásárlókat az alig 5 literes vegyes benzinfogyasztás kárpótolhatja, amivel csak az a gond, hogy a jóval erősebb és élvezetesebb testévek sem szomjasabbak. Mindent egybevetve a belépő MINI-ről még látatlanban is inkább lebeszélnénk Önöket, s ha ránk hallgatnak, válasszák legalább a 102 lóerős One, vagy még inkább a 136 lovas Cooper kivitelt, hogy az autó valóban mindig széles mosolyt csalhasson az arcukra. Persze ha a „One First” bázismodell esetleg sokkal olcsóbb lesz testvéreinél, az még megmentheti a becsületét.
Forrás: autopult.hu



Szólj hozzá!

További Garázs

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés