A hírt maga Jochen Martin Schmid, az AMG hajtáslánc részlegének vezetője osztotta meg a médiával, tehát teljesen hivatalos információról van szó. Egy interjúban a német szakember elmondta, hogy sok más gyártó kísérletezik az ígéretesnek tűnő technológiával, így a lemaradást elkerülendő, ők i nekiláttak a munkának. Első körben persze csak megvizsgálják a technika létjogosultságát, azonban ha kiderül, hogy komoly előnyökkel jár és megvalósítható az elektromos feltöltés, biztosan alkalmazzák is.
Az Audi már nagyon elöl jár a fejlesztésben, az RS5 TDI koncepcióban példának okáért már az e-turbóval szerelt 3.0 V6 TDI dolgozik, méghozzá 385 lóerős csúcsteljesítményt és 750 Nm-es maximális nyomatékot produkálva.
Utóbbi ráadásul már 1250 és 2000 között rendelkezésre áll, ami nyilvánvalóan az elektromos turbó hozadéka, hiszen a kipufogógáz ereje 1250-nél még aligha elégséges a teljes nyomás felépítéséhez.
A négykarikások a hírek szerint már az új, 2015-2016-ban érkező Q7 lemezei alá is beszerelik az e-turbós dízelmotort, miközben a Mercedes-Benz szakemberei még csupán az elméleti szakaszban járnak. Persze nem szabad leírni a stuttgartiakat sem, azonban Ingolstadtban minden kétséget kizáróan előrébb tartanak e téren. Ha a technológia valóban beválik, akkor borítékolható, hogy néhány éven belül minden gyártó előáll majd a saját elektromos feltöltési megoldásával.
Forrás: Autópult