Connect with us

technokrata

Négykarikás evolúció: Itt az új Audi R8

Garázs

Négykarikás evolúció: Itt az új Audi R8

A kiszivárgott képek és a kedvcsináló fotó után az Audi úgy döntött nem vár tovább, és lerántotta a leplet vadonatúj sportautójáról, a második generációs R8-ról.

A négykarikások csúcsragadozója természetesen a Genfi Autószalonon mutatja majd meg magát először élőben, de addig is megosztottak velünk néhány képet a gyáriak, melyen megcsodálhatjuk az alapjaitól megújult négykerekűt.

Habár az autó főbb vonásait már megismerhettük, az új R8 akkor sem tartogatott volna óriási meglepetéseket, hogyha sosem láttuk volna előtte. A rokonság egyértelmű az előddel, így jellegében nem sokat változott a forma, ami persze ebben az esetben nem feltétlenül hátrány, sőt! A megújulást leginkább az Audi legfrissebb stíluselemeinek megjelenésében ismerhetjük fel, így még élesebb, még letisztultabb vonásokat kapott a továbbra is rendkívül agresszív sportautó – noha az oldaláról sokan hiányolhatják az ikonikussá váló, légbeömlőket takaró, eltérő színű elemet, ami ezúttal két részletben kapott helyet.

audi_r8_1_medium

A szupermodern négykerekű természetesen megkapta a négykarikások összes létező technológiai újítását, így például nagy szériában először köszönthetjük a márka kínálatában a BMW i8-hoz már hamarosan elérhető lézeres fényszórókat. Az Audi esetében szintén feláras opcióról van szó az új világítástechnika képében, melynek távolsági fénye 600 méteres tartománnyal rendelkezik. Persze amúgy sem kell szégyenkeznie az autónak, hiszen szériában ledes egységekkel szállítják az autót, melynek hátsóján még nagyobb diffúzort és immáron szögletes kidörgőket köszönthetünk.

A vadonatúj R8 Audi Space Frame névre keresztelt váza többféle – természetesen a legfejlettebb – anyagból épül fel, mint például a szénszál erősítésű műanyag és az alumínium. Többek között ennek köszönhetően sikerült elérniük a mérnököknek a viszonylag könnyűnek mondható, 1555 kilogrammos tömeget, mely a Plus verzió esetében 101 kilogrammal kedvezőbb értéket mutat. Mindez egyébként félmázsás fogyókúrát jelent az elődhöz képest, miközben az autó merevsége 40%-kal nőtt.

audi_r8_2_medium

Az utastérbe bepillantva szintén evolúciós fejlődés szemtanúi lehetünk, noha itt jóval modernebbnek hat a második generáció elődjénél. Bár a meghatározó vonalakat megőrizték a mérnökök, itt is a lehető legfejlettebb, már-már űrhajókra emlékeztető vonásokkal találkozhatunk. Ilyen például a TT-ből már ismert, a legtöbb feladatot magára vállaló digitális műszerfal, de a rendkívül sportos, alul lapos kormánykerék is izgalomba hozhatja az itt helyet foglalókat, nem is beszélve a rajta megtalálható vörösen izzó indítógombról. A luxust a rengeteg – akár Nappa – bőr és Alcantara illetve az akár 500 wattos Bang&Olufsen hangrendszer, míg a sportosságot a karbonbetétek, a látványos klímapanel és az automataváltó szintén repülőkből ismerős előválasztó-karja hivatott fokozni.

A legérdekesebb pont azonban minden bizonnyal az üveg motorházfedél alatt lapul. A korábbi hírekkel és a jelenlegi trendekkel ellentétben az R8 – legalábbis ami a robbanómotorokat illeti – kizárólag a márka 5,2 literes szívómotorjával lesz elérhető. A V10-es erőforrás azonban rögtön két teljesítményszinten kelleti magát. Míg a normál verzióban 540 lóerőt és 540 Nm-es csúcsnyomatékot tud felmutatni, addig a szénszál erősítésű műanyag hátsó szárnyról felismerhető Plus változatban már 610 tagú ménest mozgósít az 560 Nm-es nyomatékcsúcs mellé. Előbbi így 3,5 másodperces 0-100-as sprintet és 320 km/h-s végsebességet tud felmutatni, míg utóbbi vonatkozó adatai 3,2 szekundumra és 330 km/h-ra adódnak.

audi_r8_5_medium

Mindkét változathoz alapáron jár a négykarikások továbbfejlesztett, hétfokozatú S-Tronic automataváltója, melynél háromféle üzemmódból választhat a sofőr, ide nem értve azt az esetet, amikor a kormány mögötti váltóevezőkkel magához ragadja az irányítást. Az erő egyébként állandó összkerékhajtáson keresztül jut el mind a négy kerékhez. A rendkívül fejlett quattro rendszer elöl egy elektrohidraulikus, többtárcsás kuplungot kapott, és normál esetben kizárólag a hátsó kerekeket hajtja, míg ha szükség van rá, akár a nyomaték 100%-át is képes az első tengelyre vezérelni. Hátul természetesen mechanikus differenciálzárat is találhatunk, mely minden helyzetben képes megfelelő tapadást nyújtani az autónak.

Az alapmodell 245/35-ös első és 295/35-ös hátsó abroncsokkal érkezik, melyek 19 colos keréktárcsákon feszülnek, de felárért 20 colos felniket és 254/30-as első valamint 305/30-as hátsó gumikat is kaphatunk. A Plus változatnál ugyanez a helyzet, azonban ebben az esetben a normál verzió acél féktárcsái helyett karbon-kerámia szerkezeteket kapunk, hogy a plusz erő ellenére ne legyen gond a megállással sem.

audi_r8_6_medium

Ha azt hitték, hogy ezzel vége az izgalmaknak, akkor tévedtek, ugyanis az Audi hivatalosan is bejelentette, hogy érkezik az R8 elektromos változata, méghozzá e-tron 2.0 néven – utalva ezzel az elődből készült, ám sorozatgyártsába nem került változatra. A kizárólag villanyomotorral hajtott sportautó hatótávolsága a gyáriak szerint nem kevesebb mint 450 kilométerre adódik majd, amit 92 kWh akkucsomagjának köszönhet. Ez persze nagyban függ majd attól is, hogy a sofőr mennyire használja majd ki az autó teljesítményét.

A négykarikások természetesen az előd teljesítményén is tovább javítottak: az előd 381 lóerejével és 820 Nm-es nyomatékával szemben az újdonság már 462 tagú ménest és 920 Nm-es csúcsnyomatékot biztosít a sofőr számára, ami bizony rögtön jelentkezik a gázpedál érintésére. A 0-100-as sprintet így 3,9 szekundum alatt tudja le a villanyos Audi, míg a végsebessége elektronikusan korlátozva 210, vagy 250 km/h-ban állapodik meg – a vásárló kívánsága szerint. Habár képeket egyelőre nem kaptunk az e-tronról, biztosak lehetünk benne, hogy rengeteg egyedi ismertetőjeggyel gazdagodik majd az autó, mind kívül, mind pedig belül.

Standaufnahme    Farbe: Arablau

Egy pillanatra visszatérve az akkumulátorokhoz: az Audi újonnan, kizárólag teljesen elektromos autókhoz fejlesztett nagyfeszültségű lítium-ion csomagja T-alakban helyezkedik el a kardánalagútban illeve az utascella mögött, és a gyáriak szerint jóval kevesebb mint 2 órát vesz majd igénybe a teljes feltöltése. Mindez egyébként a németek kombinált töltőrendszerének köszönhető, mely lehetővé teszi, hogy az akkukat közvetlenül és váltóárammal is etethessük.

A közvetlen konkurens Mercedes-AMG GT-t teljesítményben túlszárnyaló R8-assal először a svájci seregszemlén találkozhatunk majd élőben, ahonnan elsőkézből számolhatunk majd be Önöknek a további részletekről, saját fotókkal karöltve. Az első példányokat nyárra ígérik a gyáriak, és a Németországi árakkal számolva 50 milliós árcédulával számolhatunk a normál verzió esetében, míg a Plus változat ennél körülbeül 6,8 millióval lehet majd borsosabb. Az elektromos R8 – melyről egyelőre nem osztottak meg velünk fotókat a németek – valószínűleg még ennél is magasabb árcédulát kaphat majd.

Forrás: Autó Pult



Szólj hozzá!

További Garázs

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés