Connect with us

technokrata

Neked is eleged van a füstölgő buszokból?

Garázs

Neked is eleged van a füstölgő buszokból?

Ezzel a hasznos újítással végre eltűnhetnek a füstölgő buszok a tömegközlekedésből!

Az  ABB bejelentette, hogy olyan automatizált gyorstöltő rendszert hoz forgalomba, melynek köszönhetően az elektromos városi buszok a hét minden napján 24 órán át közlekedhetnek, így lehetővé válik az emissziómentes városi buszközlekedés megteremtése.  A járműtetőre telepített automatizált csatlakozással és jellemzően 4-6 perces töltési idővel rendelkező rendszer könnyen beilleszthető a meglévő buszjáratok hálózatába, melyek végpontjain, végállomásain, járműtelepein és/vagy közbenső megállóiban gyorstöltőket építenek ki. A 150, 300 vagy 450 kW töltési teljesítményű moduláris kialakítású rendszer néhány perc alatt bármilyen típusú buszt képes feltölteni annyi energiával, amennyivel az adott jármű egész nap folyamatosan közlekedhet belvárosi útvonalán.

A légszennyezés szintjének növekedésével, és a lakosság tiszta közlekedés iránti elkötelezettségének erősödésével az elektromos városi buszok kiváló lehetőséget kínálnak a városi életminőség javítására, illetve alkalmazásukkal csökkenthetők az üzemeltetési költségek is. Az ABB automatizált gyorstöltő rendszere megoldja az emissziómentes elektromos buszok szélesebb körű elterjedésével kapcsolatos főbb problémákat: így a hosszú töltési idő és az egy feltöltéssel megtett rövid távolság okozta gondok már a múlté.

ABB_e_busz_toltes

Gyakorlatias, nemzetközi ipari szabványokon alapuló megoldás  
Az ABB automatikus töltőrendszere az IEC 61851-23 jelű, a gyors töltésű elektromos járművekre vonatkozó szabványon alapul. A szabványnak való megfeleléssel a megoldás megfelelő biztonsági rendszereket tartalmaz, az elektromos konstrukció összhangban áll az előírásokkal, a rendszerek architektúráját és üzemelési elvét a jövőben a szélesebb járműipari közösség is támogatja. A robusztus kialakítású, automatizált csatlakozás egy áramszedőn alapul: a jól bevált rendszert széles körben alkalmazzák vonatokon, villamosokon és metrókon is, de esetünkben az áramszedőt („pantográf”) fordított helyzetben szerelik fel, és egy tetszetős megjelenésű oszlopon építik ki. Amikor a busz megérkezik a töltőpontra, a busz és a gyorstöltő között vezeték nélküli kommunikációs kapcsolat létesül, majd az áramszedő automatikusan leereszkedik. A szükséges biztonsági ellenőrzéseket követően a rendszer elvégzi a jármű gyorstöltését.

Az egyszerű, költséghatékony interfész kompatibilis az összes elektromos busszal 
Az ABB automatizált megoldása bármely elektromos busznál alkalmazható, feltéve, hogy a járműtetőre felszerelték a megfelelő interfészt. A fordított pantográf-csatlakozás lehetővé teszi, hogy a buszoknál alacsony költségű, kis tömegű tetőre telepíthető interfészt alkalmazzanak, amely 4 darab egyszerű kivitelű, kb. 10 kg tömegű érintkezősínből áll. Ezzel a kialakítással az elektromos buszt gyártók csökkenthetik a jármű tömegét, javíthatják az energiahatékonyságot, és költséghatékonyabb elektromos buszt tervezhetnek.  Az ABB töltési megoldás „vonzerejét” az elektromos buszok gyártói is visszaigazolták.

Az ABB 2014 júliusában bejelentette, hogy globális együttműködési programot írt alá a Volvo buszgyártásra szakosodott részlegével, hogy a két cég közösen lépjen fel a gyorstöltők és a buszok piacán. Az erre a technológiára alapozott első állami projekt keretében Volvo buszokkal és négy ABB által gyártott automata elektromos busz gyorstöltővel korszerűsítik a luxemburgi tömegközlekedési rendszert, amelynek a meglévő vonalain 2016-ra 6 darab Volvo hibrid elektromos busz fog közlekedni. Az új hibrid elektromos buszok a hagyományos dízelüzemű társaikhoz képest akár 75%-kal kevesebb üzemanyagot fogyasztanak, így javítják a tömegközlekedés fenntarthatósági teljesítményét és lehetővé teszik az üzemeltetési költségek csökkentését is.

„A fejlett és a feltörekvő piacok egyaránt jelentős beruházásokat hajtanak végre a városi e-mobilitás terén, hogy ezáltal csökkenteni tudják a forgalmi torlódásokat és enyhítsék az ingázásból eredő környezeti hatásokat”– mondta Pekka Tiitinen, az ABB „Gyártásautomatizálás és Hajtások” divíziójának a vezetője. „Az ABB Next Level stratégiája kiemelt jelentőséget tulajdonít ezen gyorsan bővülő piacoknak, amelyek fejlődését a cégcsoport széles körű technológiai és szerviz portfóliójával kívánja elősegíteni.”

ABB_e-busz tolto

Összekapcsolhatóság és távoli felügyelet  
A magas üzemidő és a gyors reagálású szerviz kulcsfontosságú tényező a nagy járatsűrűségű elektromos buszvonalak esetében. Az ABB automatizált gyorstöltőjét együtt kínálja majd a vevőknek a már jól bevált csatlakoztatási megoldásaival, amelyek között ott találjuk a távdiagnosztikát, a távfelügyeletet és az “over-the-air” szoftverfrissítést is.  A világszerte több mint 3000 webre csatlakozó DC (egyenáramú) gyorstöltőt üzembe helyező ABB már bizonyította, hogy a csatlakozási megoldásokat tartalmazó termékcsomagja segítségével a világ bármely pontján az iparágban vezető üzemidő-mutatókat és gyors reagálású szervizszolgáltatásokat tud biztosítani.



Szólj hozzá!

További Garázs

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés