A csillagosok tervéről maga Thomas Weber, a kutatásokért és fejlesztésekért felelős vezető nyilatkozott a külföldi sajtónak. A szakember elárulta, hogy céljuk a 600 kilométeres hatótáv elérése, míg a teljes hidrogén-utántöltésre nem szeretnének 3 percnél több időt szánni. Noha 2012-ben egy B-osztály lemezei alatt tesztelték az akkor még igencsak kezdetleges technológiát, sorozatgyártásban nem ez a modell kapja majd meg először az üzemanyagcellás hajtásláncot.
Az újdonság a 2017-es Frankfurti Autószalonon mutatkozhat majd be, méghozzá a nemrég bemutatott
GLC lemezei alatt. A németek döntése nem meglepő, hiszen a közepes hobbiterepes az egész paletta egyik legsokoldalúbb tagja – mind méretek, mind funkciók terén. A csillagosoknak az általunk is próbára fogott B-osztály F-Cellen kívül is voltak már hidrogénes modelljei – igaz, ezek csak futurisztikus tanulmányautók voltak, mint például az
F 015 Luxury in Motion vagy a
Vision Tokyo Concept.
A Mercedes egyébként egy különleges lízingkonstrukcióban kínálná a hidrogénes GLC-t, mely a Honda és a Toyota típusaival ellentétben dedikált modell helyett meglévő autót vesz alapul. Az üzemanyagcellás hajtás tehát egyre népszerűbb az autógyártók körében, ami nem is csoda, ráadásul a BMW már egy különleges sűrítési technológián is dolgozik, mely nagymértékben növelheti majd a hidrogénes modellek hatótávolságát.
Forrás: Autó Pult