Connect with us

technokrata

Elképesztő összeget fektet az elektromos autózásba a Ford

Garázs

Elképesztő összeget fektet az elektromos autózásba a Ford

A Fordnál az elektromosságé a jövő: 2020-ig 1300 milliárdot költene erre a gyártó.

A Ford bejelentette, hogy a közeljövőben hihetetlen mértékű fejlesztéseket kíván eszközölni az elektromos autók tekintetében: az autógyártó-óriás 2020-ig nem kevesebb, mint 4,5 milliárd dollárt, vagyis átszámítva több mint 1300 milliárd forintnyi összeget fektetne be az elektromos modellekkel kapcsolatos fejlesztésekbe. A gyártó a sajtóközlemény szerint ezzel kívánja megalkotni a jövő járműveit, ami annyit jelent, hogy a Ford szerint az elektromos technológiában van a jövő.

0110_ford_ev_06_medium

És a komoly befektetés bizony igencsak széles elektromos palettát vonz maga után: 2020-ig a várakozások szerint nem kevesebb, mint 13 új elektromos járművel gyarapítaná termékkínálatát a márka, amelynek várakozásai szerint az évtized végére a világszerte árusított Fordok több mint 40 százaléka elektromos hajtású lesz. A frissen bejelentett fejlesztési terv különben messze a Ford legnagyobb szabású befektetése az elektromos járművek terén. Az új modellszéria kulcsfontosságú, és egyben rövid időn belül (a hírek szerint jövőre) bemutatkozó tagja a következő Focus Electric modell, ami minden bizonnyal hazánkban is rövidesen megjelenik.

0110_ford_ev_01_medium

A villanyos Focus egyik legnagyobb ütőkártyája, hogy egy vadonatúj DC gyorstöltő rendszerrel szerelik fel a gyáriak, amelynek révén az akkucsomag alig fél óra alatt 80 százalékos állapotra tölthető fel, és a 30 perces töltés mintegy 160 kilométernyi elektromos hatótávot biztosít a sofőr számára. A minél takarékosabb vezetésben és a lehető legnagyobb hatótávolság elérésében a sofőrt speciális műszercsoport segíti, ami számos javaslatot kínál majd fel a vezető számára. Mindezek mellett a Focus Electric állítólag nem csupán hatékony, tiszta és olcsón fenntartható lesz, de mindemellett élvezetes vezethetőséget kínál, hiszen a fejlesztés során sokat foglalkoztak a mérnökök az agilitással, így a kormánymű és a futómű a gyáriak szerint egyaránt finomnak ígérkezik.
Forrás: Autó Pult



Szólj hozzá!

További Garázs

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés