Connect with us

technokrata

Nem is gondolnád, hogyan utazunk majd a jövőben

Garázs

Nem is gondolnád, hogyan utazunk majd a jövőben

Amennyiben a Bosch-on múlik, akkor egy dizájnos, önvezető roadsterben.

Idén nem csak okostelefont, táblagépet, drónt vagy okosórát mutattak be a CES-en, hanem már az autóipar jövőéről is pontosabb képet kaphattunk. Az talán senkit nem lep meg, hogy a vállalatok szerint az elkövetkező évtizedek csúcsautóiban elektromos hajtás teljesít majd szolgálatot, de talán ami ennél is fontosabb, hogy a fejlődés jelenlegi ütemét nézve elképzelhető, hogy még ránk, vezetőkre sem lesz szükség.

boshces1

Ugyanis szinte az összes, a CES-re kilátogatott autógyártó bemutatott valamilyen önvezető autót. Így tett a neves autóipari beszállító, a Bosch is, a német vállalat nemes egyszerűséggel CES-nek keresztelte a legújabb prototípusát. A kétüléses roadster igen feltűnő külsőt kapott, hiszen a hagyományos helyett áttetsző, megvilágított karosszériaelemeket kapott, amelyek minden járókelő figyelmét felkeltik.

Ennél is futurisztikusabb a beltér, hiszen a klasszikus műszerfal helyett szinte minden elemen egy megjelenítő foglal helyet, így nemcsak a bent ülők előtt, de az ajtókon lévő kijelzőknek hála még mellettük is információk jelenhetnek meg. A rendszer különlegessége, hogy a Bosch egyetlen, összefüggő képernyőként kezeli ezeket, így dinamikusan változtatható, hogy mi hol jelenjen meg. További innováció, hogy az érintős rendszerek legnagyobb hibáját is kiküszöbölték, így a felület textúrája változtatható, azaz például lehetőség van arra, hogy egy-egy virtuális gombot kiemeljünk, így vezetés közben nem kell az összefüggő felületen keresgélni a kívánt funkciót.

boschces2

Persze szó sincs arról, hogy a CES-t vezetni kellene, hiszen amellett, hogy az utakon is képes önmagát irányítani, még azt is tudja, hogy magától keressen a forgalmas plázák mélygarázsában parkolóhelyet, így a tulajdonos hamarabb elkezdheti a vásárlást.

Sőt, nemcsak a szabad parkolókról, de az útközbeni balesetekről is tudomást szerez a jármű, azaz a felhőalapú hálózatnak hála időben felkészülhetne az esetleges problémákra, így a robotpilóta vagy esetleg a vezető időben reagálhat.

boschces3

Ha ilyen szinten nem is, de autópályás használatban már akár az évtized végére megjelenhetnek az önvezető autók, legalábbis a Bosch mérnökei szerint. Véleményük alapján így Németország útjain például harmadával csökkenhetnének a balesetek, amely jelentős előrelépés lenne a mostani adatokhoz képest.

Forrás: Totalcar & Digital Trends



Szólj hozzá!

További Garázs

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés