Alfa Romeo 4C
Az Alfa Romeo újjáéledésének első mérföldköve volt a 2013-ban bemutatott 4C. A könnyű, alig 895 kilogramm súlyú autóba egy 1,76 literes, 240 lóerős, a Giuliettában is megtalálható négyhengeres turbómotor került, ami akár 258 km/órával is repítheti a könnyű karosszériát. Persze a súlynál sokkal fontosabb, hogy a 4C rendkívül kecsesen irányítható, így az autópályák helyett sokkal inkább a kanyargós szerpentineken élvezik az előnyeit a szerencsés tulajdonosok. A 4C azért nem csak az úton, de a parkolóban is igen élvezetes, a gyönyörű vonalai ugyanis minden autórajongónak megdobogtatja a szívét.
Ferrari LaFerrari Aperta
Mit tesz a Ferrari, ha befejeződik, a hiperautójának fejlesztése? Piacra dobja annak nyitott tetős változatát! A méltán híres Ferrari Enzo utódjaként megjelent LaFerrari nyitott tetős kivitele az Aperta nevet kapta és nem túlzás azt állítani, hogy megőrülne érte a rajongók. Van is miért, hiszen a 6,3 literes V12-es motorja és a KERS elektromos rendszere összesen 950 lóerő leadására képes. A hiperautó így kevesebb 3 másodperc alatt éri el a 100 km/órás sebességet és elég neki 15 másodperc a 300 km/órás tempóhoz is. Ennél jelen esetben persze sokkal fontosabb, hogy a több mint 1 millió eurós vételárért cserébe egy gyönyörű, ízig-vérig olasz sportkocsit kap az ember.
BMW i8
Azt már mindenki tudja, hogy az elektromos autózásé a jövő. A BMW is készül az elkövetkező évtizedekre, ezért létrehozták az i-márkájukat, amely két típussal, az akár teljesen elektromos i3-mal és a konnektoros hibrid i8-cal építi a márka hírnevét. Természetesen számunkra sokkal inkább ez utóbbi érdekes. A szívdöglesztő, mégis igazán technokrata formatervű autó cseppet sem átlagos hajtást kapott, ugyanis a szénszálas karosszéria alatt egy 1,5 literes háromhengeres benzin- és egy elektromotor található, amelyek együttesen 362 lóerő leadására képesek. Persze az i-márka tagjaként az i8 teljesen elektromos üzemben is képes gurulni, a 131 lóerős elektromotorral 37 kilométert tehet meg.
Mercedes-Benz AMG-GT
Hiába próbálkozott sokáig az különleges sportautókkal a Mercedes, sem az SLR-Mclaren, sem az SLS AMG nem aratott akkora sikert, ahogyan azt remélték. Szerencsére nem adták fel, ezért megszülethetett az elődeinél lényegesen jutányosabb, 40 millió forintos áron megvásárolható AMG GT. A kecses, hosszú orr már az alapmodellben (már, ha egy 40 milliós autónál ér ezt a szót használni) is egy 4 literes V8-as motort rejt, amely 4 másodperc alatt repíti 100-ra a bent ülőket. Az AMG-GT emellett igazi Mercedes, így a beltér kidolgozása is kifogástalan.
Jaguar F-type
A legnemesebb brit sportautókat idézi a Jaguar F-type, amely nemcsak gyönyörű, de frenetikus hangja és elképesztő ereje is van. Az akár 5 literes, V8-as motorral is elérhető F-Type a neves brit formatervező, Ian Callum keze munkáját dicséri! A kétségtelenül csodaszép kupé még az olyan, egyébként igen kritikus szakemberek tetszését is elnyerte, mint a mostanság a Grand Tour-ban látható Jeremy Clarkson.
Mercedes S-osztály Coupe
A Mercedes az S-osztály 2013-as bemutatásakor úgy jellemezte a zászlóshajót, mint a világ legjobb autóját. A kupé kiadás pedig ennek a még fényűzőbb verziója kellett, hogy legyen, ezért a Mercedes mindent megtett a siker érdekében. Az akár Swarovski kristályokkal díszített fényszóróval is megvásárolható modell annak ellenére tűnik kecsesnek, hogy több mint 5 méter hosszú és 1,9 méter széles. Természetesen a stílust sokért mérik, egy kupé S-osztály legalább 32 millió forintba kerül.
Lamborghini Huracán
A minden idők legsikeresebb Lamborghini-jeként leköszönt Gallardo utódjának megalkotásakor nem kis feladat hárult a formatervezőkre, ám a Huracán-ra nézve az ember úgy gondolja, hogy sikerült megfelelniük az elvárásoknak. A már álló helyzetben is lendületes formájú Huracán szerencsére menet közben sem okoz csalódást, a hátsó traktusa ugyanis egy 5,2 literes, 610 lóerős V10-es motort rejt, amivel 2,5 másodperc alatt éri el a 100 km/órás sebességet.
Maserati Ghibli
A Maserati “olcsó” modellje a Ghibli, ennek ellenére a formaterve még a nálánál több kategóriával nagyobb méretosztályokban is megállja a helyét. A sportosan agresszív külsejű limuzin akár 410 lóerős, a Ferraritól származó V6-os benzinmotorral is megvásárolható, így nem csak gyorsnak néz ki, tud is úgy menni.
Volvo S90
Csak Thor kalapácsaként emlegetik az újabb Volvókban, köztük az S90-ben is megtalálható motívumot. A fényszórókban megjelenő “kalapács” rendkívül hangsúlyos formatervi elem, amely az autó egészének szögletes, letisztult formanyelvét is meghatározza. Szerencsére a formatervezők kreativitása a beltérben sem fogyott el, így az S90 utastere kategóriája egyik legszebbjeként gyűjt elismerő pillantásokat.
Aston Martin DB 11
Elég csak ránézni az új Aston Martin DB 11-re, hogy megértsük, miért fogyott el hosszú hónapokra előre az összes példány a típusból. Az 5,2 literes, 600 lóerős, Mercedestől származó V12-es motort tartalmazó DB 11-ből a bemutatása napján elment közel 1500 darab, ez a szám pedig azóta is napról napra tovább nő. Ez nem is véletlen, a márka az egyik ékkövének szánja a néha cégvezető, David Brown (innen a DB név) nevével fémjelzett modellt, így a lenyűgöző menettulajdonságok mellé szemkápráztató külsőt álmodtak meg a formatervezők. Mi pedig nagyon hálásak vagyunk nekik ezért!