Connect with us

technokrata

A SEAT 900 millió eurót fektet be az új Ibizába és Aronába

Garázs

A SEAT 900 millió eurót fektet be az új Ibizába és Aronába

Nem kispályás összegekről van itt szó

A SEAT 900 millió eurót különített el az új Ibizához  és az Aronához kötődő befektetésekre valamint  kutatási és fejlesztési célokra. Luca de Meo  a SEAT elnöke ezt a hírt a katalán kormány elnöke, Carles Puigdemont martorelli üzemben történt látogatása alkalmával hozta nyilvánosságra. A látogatás egybeesett az új Ibiza sorozatgyártásának megkezdésével. Luca de Meo kifejtette, hogy a befektetések valamint a kutatási és fejlesztési összegek nagy részét a két modell fejlesztésére  és  a martorelli gyárnak a két gépkocsi gyártásához alkalmassá tételére  fordították. A 900 millió eurós teljes összeg része a 3,3 milliárdos globális befektetésnek, amit 2015 szeptemberében jelentettek be a 2015-2019-es időszakra.

A SEAT elnöke szerint:

“Ez a befektetés tanúsítja elkötelezettségünket az  ország gazdasági fejlődése mellett, és megerősíti vezető szerepünket az ipari befektetések, a kutatás és  a fejlesztés terén. Soha nem látott összegeket fektetünk be az új modellek bevezetésének érdekében. A SEAT így kulcsszerepet játszik a befektetések, a technológia, az ipar fejlesztése, a foglalkoztatás megteremtése,  valamint a gazdagság és a jólét létrehozása  területén.”

6nh4662-3
Carles Puigdemont katalán kormányfő köszönetet mondott a SEAT-nak a tőkebefektetések vonzása érdekében tett erőfeszítéséért , amelyek  alapvető fontosságúak egy kiváló márka  megteremtése és megerősítése szempontjából. Carles Puigdemont gratulált a SEAT remek eredményeihez, amelyek tanúsítják, hogy:

“Sikeres döntéseket hoztak olyan időben, amikor a legfontosabb döntéseket meg kellett hozni, és amikor azok nem voltak annyira nyilvánvalóak.”

A teljesen Barcelonában kifejlesztett új Ibizát az 1. számú soron  gyártják Martorellben, abban a gyárban, ahol Spanyolországban a legtöbb gépkocsit állítják elő. Az Ibiza  néhány hónapig együtt fut majd a negyedik generációhoz tartozó korábbi modellel. Az új MQB A0 platformon gyártott  Ibiza egyfajta fordulópont megteremtését célozza a biztonság, a formatervezés, a teljesítmény és a kényelem területén. 2017 második felétől kezdve  ugyanezen gyártósoron készül majd a SEAT Arona, a  cég  új  crossovere, és mindezen túl Martorellben  gyártják a SEAT Leont és az Audi A3-ast is.

“Az a tény, hogy mi vagyunk a  Volkswagen-csoport új MQB A0 platformjának első felhasználója, mérföldkövet jelent a SEAT és a martorelli gyár életében. Ez a technológia  nagyobb rugalmasságot biztosít számunkra, miután lehetővé teszi, hogy azonos platformon egyszerre több modellt gyártsunk különböző karosszéria változatokban. Mindezen túl a gyártási mennyiség egy szegmensbe koncentrálásával, most az Ibizával, később pedig az Aronával és az Audi A1-gyel, kiváló lehetőség adódik a beszállító iparágak számára, miután a nemzeti beszállítóktól felvásárolt mennyiség  is növekedni fog.”

– mondta Luca de Meo.

Az 1984-as piacra kerülése óta eladott több mint 5,4 millió példánnyal az Ibiza a SEAT jelképévé vált,és a márka a cég történetének legtöbbet érékesített modellje lett. Az ötödik nemzedékhez tartozó Ibiza értékesítése április 7-én vette kezdetét, a márkakereskedőkhöz júniustól érkezik. Az új Ibiza tükrözi a cég konszolidációs szakaszának csúcspontját,  és egy új növekedési szakasz kezdetét jelenti, amelyik egybe esik  a SEAT a mindeddig  legnagyobb termék-offenzívájának kezdetével.

 

 Puigdemont martorelli látogatása

A katalán kormány elnökét a cég létesítményeiben tett első látogatásán a SEAT elnöke, Luca de Meo üdvözölte. A gazdasági és tudományügyi miniszterrel, Jordi Baigettel és Martorell, Abrera, valamint  Sant Esteve de Sesrovires polgármestereivel néhány SEAT vezető kíséretében meglátogatták a formatervező központot, azt a saját nemében Spanyolországban egyedülálló létesítményt, ahol a technológia és az alkotóképesség egyesül a márka jövőbeni modelljeinek megformálása érdekében. Itt a katalán vezetők első kézből kaptak tájékoztatást a SEAT jövőre vonatkozó stratégiájáról, illetve a márka által a következő években bevezetendő modellekről. Ezt követően a látogatók  csoportja  a 10 számú összeszerelő műhelyt kereste fel, ahol Carles Puigdemont, aki egyébként a SEAT elnökének társaságában egy új Ibizával érkezett, körbejárta az új Ibiza gyártórészlegét. Itt  közelebbről is megismerhették a cég által az “industry 4.0 ” keretében alkalmazott legújabb innovációkat, mint például a az okos szélvédőt, vagy az önjáró robotokat, amelyek részét képezik annak a projektnek, melyen keresztül Martorellt “okos” üzemmé alakítják át.

7nh4674

A SEAT jövője: a fenntartható nyereségesség

A látogatás során Luca de Meo külön kiemelte az új növekedési szakasz jelentőségét, amit a márka az új modelljeivel vette kezdetét, és hangsúlyozottan szólt a SEAT a pénzügyi eredményeiről, amelyek megerősítik a vállalatot a tartós nyereségesség felé vezető úton. A SEAT a közelmúltban történetének eddigi legjobb pénzügyi eredményeit érte el: a rekord nagyságú működési nyereség 143 millió euró volt. A négy új modell beindítása 2016-ban és 2017-ben  rekordméretű befektetéseket valamint kutatási és fejlesztési adatokat eredményezett, ami az elmúlt évben elérte a 850 millió eurót. 2012-től a befektetések és kutatási és fejlesztési összegek  egészében elérik a 3 milliárd eurót. A SEAT a spanyol gazdaság egyik pillére, a gépkocsigyártó iparág élenjáró vállalata, mely jelenleg Spanyolország nemzeti össztermékének (GDP) 1 %-át, Katalónia GDP-jének pedig 4 %-át adja. Az elmúlt évben a vállalat több mint 7 milliárd eurós export forgalmat ért el, ez a katalán export több mint 10 %-át jelenti. Katalóniában a SEAT több, mint 14.000 főt alkalmaz, és ezáltal a legnagyobb munkáltató, mellyel során minden egyes közvetlen munkahely után hat másik munkahely jön létre.

További Garázs

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés