Connect with us

technokrata

Az Auto Bild tartóstesztjén valaha elért legjobb eredményt produkálta az Audi

Garázs

Az Auto Bild tartóstesztjén valaha elért legjobb eredményt produkálta az Audi

80 százalékkal mérsékelt szén-dioxid-kibocsátás az e-gas üzemű Audi g-tron modelleknél

A mindeddig első alkalommal odaítélt „1+” minősítéssel zárta a földgázüzemű (Compressed Natural Gas; CNG) Audi A3 Sportback g-tron (üzemanyag-fogyasztás (CNG) (kg/100 km): 3,6 – 3,3; üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 5,5 – 5,1; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km) (CNG): 98 – 89; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km) (benzin): 128 – 117) az Auto Bild szakmai magazin 100 ezer kilométeres tartóstesztjét. Ez az eredmény szintén meggyőzően igazolja a 2013-ban bemutatott, különösen környezetbarát Audi g-tron technika kvalitásait. E hajtásrendszer 2017 tavaszától az Audi A4 Avant (üzemanyag-fogyasztás (CNG) (kg/100 km): 4,4 – 3,8; üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 6,5 – 5,5; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km) (CNG): 117 – 102; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km) (benzin): 147 – 126), illetve az Audi A5 Sportback (üzemanyag-fogyasztás (CNG) (kg/100 km): 4,3 – 3,8; üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 6,4 – 5,6; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km) (CNG): 115 – 102; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km) (benzin): 144 – 126) számára is rendelkezésre áll.

 

 

Az Audi A3 Sportback g-tron (üzemanyag-fogyasztás (CNG) (kg/100 km): 3,6 – 3,3; üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 5,5 – 5,1; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km) (CNG): 98 – 89; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km) (benzin): 128 – 117) e kiváló minősítését a tartósteszt során szerzett mindennapos tapasztalataik, szerkesztőségi mérési eredményeik, a megbízhatóság és nem utolsósorban a tesztjármű záró szétszereléses vizsgálata és alkatrészei műszaki szakértőkkel végzett részletes elemzése alapján ítélték oda az Auto Bild szakemberei. A prémium alsó-középkategóriájú földgázüzemű modell ezzel a magazin által immár sok éve végzett tartóstesztek ranglistájának élére lépett. A szaklap 1986-os alapítása óta különböző gyártók összesen 246 autóját vetette alá a 100 ezer kilométer futásteljesítményű tartóstesztnek.

„A tartósteszt eredménye jól mutatja, milyen igényes és megbízható autókat készítünk – egyben az Audi innovatív g-tron hajtásrendszere, illetve annak összes komponense minőségét is egyértelműen bizonyítja”

– kommentálta a kiváló eredményt Werner Zimmermann, az AUDI AG minőségbiztosításának vezetője.

A 2014 áprilisa óta kapható Audi A3 Sportback g-tron (üzemanyag-fogyasztás (CNG) (kg/100 km): 3,6 – 3,3; üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 5,5 – 5,1; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km) (CNG): 98 – 89; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km) (benzin): 128 – 117), hajtásáról kettős üzemű 1.4 TFSI motor gondoskodik, amelynek teljesítménye 81 kW (110 LE) és a benzin mellett fosszilis eredetű földgázzal (CNG), illetve az Audi e-gas üzemanyaggal is működtethető. A négyhengeres erőforrás hengerfejét, turbófeltöltőjét, befecskendezőrendszerét és katalizátorát a gázüzemnek megfelelően módosították az Audi tervezői.

Az ötajtós modell csomagtérpadlózata alatt két kiegészítő tartályt helyeztek el, amelyek egyenként mintegy 7 kilogramm 200 bar nyomású gáz tárolhatnak, csupán kismértékben korlátozzák a csomagtartó méretét és a kombinált anyaghasználatnak köszönhetően igen könnyű konstrukciók.

Az Audi e-gas üzemanyag használatával az Audi A3 Sportback g-tron (üzemanyag-fogyasztás (CNG) (kg/100 km): 3,6 – 3,3; üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 5,5 – 5,1; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km) (CNG): 98 – 89; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km) (benzin): 128 – 117) különösen klímakímélő módon üzemelhet. E szintetikus üzemanyagot megújuló energiaforrások felhasználásával vízből és szén-dioxidból, illetve olyan hulladékanyagokból, mint szalma és zöldnyesedék állítják elő. Ennek során az Audi e-gas pontosan ugyanolyan mennyiségben köt meg szén-dioxidot, mint amennyit a jármű kibocsát. Az Audi és partnerei többféle eljárással és berendezéssel, Németországban és számos más európai országában is állítanak elő e-gas üzemanyagot. Ezzel az Audi a járműves mobilitás energiaváltásának jelentős szereplője és mozgatója.

Az Audi három éven át az alapkivitel részeként kínálja ezt az üzemanyagot azon ügyfelei számára, akik 2018. május 31-ig rendelnek meg Audi A3 Sportback g-tron (üzemanyag-fogyasztás (CNG) (kg/100 km): 3,6 – 3,3; üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 5,5 – 5,1; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km) (CNG): 98 – 89; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km) (benzin): 128 – 117) gépkocsit, akiknek csupán a normál CNG-árat kell megfizetniük a töltőállomásokon. Az Audi úgy biztosítja a szén-dioxid-kibocsátás megfelelő csökkenését, hogy a regisztrált mennyiséget Audi e-gas formájában táplálja vissza a gázhálózatba. Ezt az eljárást a TÜV Süd minősíti.

Az ajánlat a g-tron kínálatot bővítő, 2017. tavasztól megrendelt Audi A4 Avant g-tron (üzemanyag-fogyasztás (CNG) (kg/100 km): 4,4 – 3,8; üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 6,5 – 5,5; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km) (CNG): 117 – 102; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km) (benzin): 147 – 126) és Audi A5 Sportback g-tron (üzemanyag-fogyasztás (CNG) (kg/100 km): 4,3 – 3,8; üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 6,4 – 5,6; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km) (CNG): 115 – 102; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km) (benzin): 144 – 126), modellekre is érvényes. Az Audi g-tron modellek szén-dioxid-kibocsátása akár 80 százalékkal is a velük összevethető teljesítménykategóriájú benzinmotoros gépkocsiké alatt alakulhat.

 

További Garázs

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés