Connect with us

technokrata

Az első Audi Summit-et Barcelonában rendezik meg!

Garázs

Az első Audi Summit-et Barcelonában rendezik meg!

Az első Audi Summit-et Barcelonában rendezik meg!

Az új Audi A8 csúcsmodell a nagyszabású barcelonai márkarendezvény egyik sztárja

Új fejlesztéseit mutatta be július 11-én a négykarikás márka az első ízben megrendezett Audi Summit alkalmával, tovább haladva prémium digitális autóipari vállalattá (Premium Digital Car Company) alakulásának útján. Barcelona ezúttal olyan exkluzív márkarendezvénynek ad otthont, ahol a világ minden tájáról összesereglett mintegy kétezer vendég vehetett részt az új Audi A8 premierjén, illetve tekinthette meg a márka további technikai mérföldköveit. Az Audi bemutatója a jövő meghatározó témaköreiben – mint a fenntartható termelés, a könnyűszerkezetes építés, a hálózati kapcsolatok, az automatizált vezetés és a digitális szolgáltatások – állítja középpontba a digitális korszak egyéni mobilitásának új koncepcióit.

Audi has issued invitations to its own brand exhibition to take place on July 11, 2017. On a total area of more than 10,000 square meters, the first Audi Summit will showcase pioneering solutions for the urban mobility of tomorrow – from premium mobility services to piloted driving and parking. 2,000 guests from all over the world will also experience the premiere of the brand’s new flagship, the Audi A8.

A mintegy 70 autót felvonultató, egyórás termékbemutató sztárja kétségkívül az új Audi A8. Az Audi zászlóshajója immár negyedik generációja mutatkozik be. Formai nyelvezetét a márka új arculata határozza meg, miközben fedélzeti technikája is iránymutató. Az Audi világszerte az első prémiumgyártó, amely teljes modellsorozatot kínál elektromossá alakított hajtásrendszerrel. A 48 voltos fedélzeti elektromos hálózattal készülő mild-hibrid technika a leállított motorral és az arról leválasztott hajtáslánccal való haladást – az úgynevezett „vitorlázást” –, valamint a bővített automatikus motorleállítás és -indítás (Start-Stop), illetve a fékezési és motorfék fázisok alatti magas fokú energia-visszatáplálás üzemmódjait is lehetővé teszi. Az új Audi A8 emellett az első sorozatgyártású autó a világon, amelyet már a magas fokon automatizált közlekedés jegyében fejlesztettek ki. Autópályán a közlekedési torlódásokban egészen 60 kilométer/órás tempóig átveheti a vezetés feladatát, miközben a sofőr – az autó által egyébként támogatott – más tevékenységet is folytathat.

Az Audi Summit során tartott premier alkalmával a vállalat az Audi AI technológiáját is bemutatta, amely márkanév alatt az önálló működés, a mesterséges intelligencia és az innováció koncepcióit egyesíti. Az Audi AI többek között mesterséges intelligencia révén könnyíti a vezető és utasai életét, illetve teszi a közlekedést biztonságosabbá. A jövő Audija folyamatosan tanul és fejleszti képességeit, a technika így az emberek egyéni igényeihez alkalmazkodik. Az Audi AI emellett különböző szolgáltatásokat is ajánl és utasai kívánságára egyfajta személyi titkár módjára akár önállóan le is foglalja őket.

„Az előny a mi ígéretünk. Az Audi AI támogatja a vezetőt, együtt gondolkodik vele és tovább növeli szabadságát”

– emelte ki programnyitó beszédében Rupert Stadler, az AUDI AG igazgatótanácsának elnöke.

„A jövő önállóan közlekedő autóiban a ’prémium’ az idő lehető legjobb és leghatékonyabb kihasználását jelenti. Kínálatunkkal biztosítjuk, hogy ez attól függetlenül sikerüljön, hogy épp kikapcsolódnánk vagy produktívak szeretnénk lenni, illetve a családdal és a barátokkal töltenénk el értékes időt.”

A mesterséges intelligencia alkalmazása a termékek és a teljes értékteremtési láncolat terén egyaránt lehetőségek új dimenzióját tárja fel. Digitális autóipari vállalatként az Audi összes folyamatát digitalizálni kívánja, a virtuális valóság segítségével végzett fejlesztéstől egészen az intelligens robotokkal felszerelt gyárakig és a legújabb digitális technikával zajló értékesítésig. E törekvését kiállítási tárgyak, workshopok és előadások segítségével a spanyol metropolisz expo területén felépített márka-élményvilág is jól érzékeltette. Az Audi e lüktető nagyváros hangulatában mutatja be az okos gyár (Smart Factory) perspektíváit, ahol az Audi termelési folyamata digitális úton fogja és hangolja össze ismét a szerelőszalag számára szétbontott munkafolyamatokat. A jövőben például vezető nélküli szállítási rendszerek mozgathatják önállóan a járműveket a modulrendszerű összeszerelés szabad munkaállomásaira, ahol a digitalizált gyártási folyamat ütemét már nem a gép, hanem az ember határozza meg.

A barcelonai vásárcsarnok több mint tízezer négyzetméterén volt megélhető a digitális forradalom, amely már az autó megvásárlásakor kezdetét veszi. A márka bemutatótermeiben virtuális valóság szemüveg kelti életre a választott egyéni konfigurációban a kívánság szerinti autót. Majd az „Audi on demand” mobilitási ígéretével folytatódik, amelynek keretében az Audi ügyfelei 2020-ig már a világ 15 nagy piacán rendelhetik meg mobiltelefonos alkalmazással is Audijukat. Az Audi Summit szakmai látogatói az Audi Innovation Research San Francisco-i és pekingi nemzetközi csapatainak trendkutatóitól tudhatják meg, hogyan keresi a prémiummárka következetesen a különböző digitális trendeket, illetve alkalmazza őket jövőbeni termékeiben és szolgáltatásaiban.

A fenntarthatóság jellemezte társadalomban az Audi is kellő felelősségvállalással vesz részt, például a klíma és a környezet védelmét szolgáló „zöld fejlesztések” („greenovation”) formájában. Úttörő technológia például a CO2-Capturing, azaz a szén-dioxid levegőből való kinyerésének eljárása. E szén-dioxid felhasználásával azután innovatív üzemanyagok – mint a szintetikus Audi e-gas – vagy egyszerűen szénsavas italok állíthatók elő.

Ezzel egyidejűleg a márka azt is bemutatja, hogy a jövőért folytatott versenyben az elektromos mobilitás az Audi hajtásrendszere: 2020-ra már három intenzív formavilágú és nagyteljesítményű elektromos autó szerepel majd kínálatában. A „Tiszta autók tiszta gyárakból” mottó szellemében az Audi 2018-tól az Audi e-tron brüsszeli gyártását alakítja ki szén-dioxid-semleges módon.

„Az előny fogalma számunkra messze túlmutat magán az autón”

– mutatott rá Dietmar Voggenreiter, az AUDI AG igazgatótanácsának az értékesítés és a marketing területeiért felelős tagja.

„Mindennel, amit csak teszünk, ügyfeleink életét szeretnénk könnyíteni. Értékes időt ajándékozunk nekik, fejlett hálózatokba kapcsoljuk őket környezetükkel, illetve fenntartható megoldásokat és egyedülálló élményeket kínálunk számukra.”

További Garázs

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés