Connect with us

technokrata

A teljes környezeti modellezés az út az önvezetés felé

continental

Garázs

A teljes környezeti modellezés az út az önvezetés felé

A teljes környezeti modellezés az út az önvezetés felé

A globális stratégia magyarországi megvalósítása – a szoftveres tudás bővítése Budapesten

A Continental technológiai vállalat a piaci trendeknek és a cég globális stratégiájának megfelelően a szoftverfejlesztés területét, azon belül a fejlett vezetéstámogató rendszerek kutatási és fejlesztési tevékenységét bővíti Magyarországon.

A Budapesten és Veszprémben megvalósuló befektetés keretében közel 70 új munkahelyet hoz létre a vállalat, magasan hozzáadott értékű, kutatási és fejlesztési (K+F) területeken. A több mint 4 milliárd forint összegű bővítéshez mintegy 1 milliárd forint támogatással járul hozzá Magyarország Kormánya.

A Continental vezetői és Magyarország Kormányának képviselői közösen jelentették be a bővülésről szóló hírt a vállalat budapesti Mesterséges Intelligencia Fejlesztési Központjában, amely eseményen részt vett és beszédet mondott Szijjártó Péter, Magyarország külgazdasági és külügyminisztere, Frank Petznick, a Continental Fejlett Vezetéstámogató Rendszerek (Advanced Driver Assistance Systems) üzletág vezetője, és Dr. Lóránd Balázs, a Continental budapesti Mesterséges Intelligencia Fejlesztési Központjának vezetője.

“Az elmúlt évek sikeres munkájának köszönhetően további felelősségi területeket építünk fel a budapesti központon belül. A fejlesztésnek köszönhetően a jármű állapotának és környezetének modellezésére szolgáló területtel bővülünk, amely a vezetéstámogató rendszerek számára szükség környezet-érzékelésnek egy magasabb absztrakciójú szintjét valósítja meg, és így kiválóan illeszkedik a központ már meglévő kompetenciáihoz”

– mondta el Dr. Lóránd Balázs.

A piaci igények által generált növekedés eredményeként a Continental versenyképessége és a régióban meghatározó fejlesztői szerepe egyaránt erősödik, továbbá hozzájárul hazánk magasabb hozzáadott érték alapú teljesítményének növeléséhez. A Continental magyarországi kutatási és fejlesztési tevékenysége folyamatosan növekszik, jelenleg már több mint ezer fő a vállalatnál K+F feladatokkal foglalkozók létszáma.

A most bejelentett állami támogatás (EKD2), és a korábbi állami támogatások (EKD1, VNT2, R&D munkavállalók válság alatti támogatása) mind hozzájárulnak ahhoz, hogy olyan gazdasági feltételrendszer jöjjön létre Magyarországon, amely kedvező körülményeket biztosít a magas hozzáadott értékű munkahelyek fenntartására és bővítésére a kutatás és fejlesztés területén. Az új, stratégiai fontosságú területtel a budapesti iroda szorosabb kapcsolatot épít ki a Continental automatizált vezetést fejlesztő, nemzetközi értékláncának szereplőivel, felelősséget vállalva a járművek érzékelését és az azok irányítását megvalósító komponensek összekapcsolásáért.

„Jelenleg az egész autóiparban változások mennek végbe, az egyik legfontosabb sikertényező pedig a sebesség, ezért a mesterséges intelligenciának köszönhetően ügyfeleinknek sokkal hamarabb tudunk szenzorokat és rendszerszintű megoldásokat szállítani a vezető támogatásához és az automatizált vezetési funkciókhoz. A budapesti fejlesztési központunk pedig fontos szerepet játszik ennek megvalósításában”

– tette hozzá Frank Petznick.

Mesterséges intelligencia alapú szoftverfejlesztés Budapestről

A budapesti központ legfontosabb kompetenciája megalakulása óta a neurális háló alapú szoftver megoldások létrehozása. Ennek lényege, hogy a környezet egyes objektumainak felismerését mesterséges intelligencia alapú megoldások végzik el. A mesterséges intelligencia kellően széleskörű tanító adatok alapján képes valós időben nagy pontossággal észlelni a gépjármű körüli objektumokat, közlekedési táblákat, sávokat, és ezáltal segíti elő a környezet minél magasabb színvonalú feltérképezését, amely a balesetmentes közlekedés alapját jelenti. Ezek azok a technológiai megoldások, amelyek elvezetnek minket az önvezető autók létrehozásához.

A Continental budapesti Mesterséges Intelligencia Fejlesztési Központja saját kompetenciái szélesítése mellett aktív szereplő a mesterséges intelligencia ökoszisztéma kialakításában, mint a Mesterséges Intelligencia Koalíció tagja, valamint a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem stratégiai partnere.

Világszínvonalú fejlesztési központ és kreatív alkotói légkör

A sikeres kutatás-fejlesztési tevékenységekhez megfelelő körülményekre, munkaeszközökre van szükség, amelyek elérhetőek a budapesti mérnökök számára is. Például a 2019 végén átadott frankfurti szuperszámítógép (GPU klaszter) az autóipar egyik legnagyobb számítási kapacitást nyújtó megoldása, amely lehetőséget ad neurális háló alapú fejlesztések sebességének gyorsítására, mennyiségének növelésére. Budapestről ez a megoldás minden mérnökünk számára elérhető, a napi munkában rendelkezésre áll. A technológiai adottságok mellett fontosnak tartjuk tehetségeink számára a rugalmas munkakörülmények biztosítását, és a támogató vezetési kultúra fejlesztését.

„Budapesti fejlesztési központunkban az ország legtehetségesebb mérnökei dolgoznak azon, hogy a vezetéstámogató rendszerek új generációjának megoldásai segítségével minél kevesebb baleset legyen az utakon, és minél közelebb jussunk víziónkhoz, a balesetmentes közlekedés megvalósításához. Az elmúlt három évben folyamatosan bővítettük fejlesztési központunkat, mára így létrejött a tudásnak és a tapasztalatnak az a kritikus mennyisége, amely lehetővé teszi, hogy Budapestről világszínvonalú, áttörést jelentő fejlesztéseket, mesterséges intelligencia alapú megoldásokat szállítsunk a Continental okos szenzorai és rendszerei számára, amelyek később tömegesen kerülnek be a legnagyobb gyártók gépjárműveibe. Olyan szervezetet építünk fel, amely maximálisan biztosítja a kreatív alkotáshoz szükséges légkört. Emellett széles palettát alkalmazva ismerjük el a kollégáink eredményeit, magas hozzáadott értékű munkájukat.”

– hangsúlyozza Dr. Lóránd Balázs.

Teljes funkciófejlesztési értéklánc és egyetemmel közös kutatás Veszprémben

Az ESC rendszerek teljes körű projektfelelőse, a Járműdinamikai Fejlesztési Központ a Continental veszprémi egységében található, amely különféle szenzorokat gyárt a gépjárművek menetbiztonsági rendszereihez, a világ valamennyi autógyártója számára. Folyamatosan bővül a cég gyártási kapacitása, emellett a kutatás-fejlesztési tevékenysége is fejlődik. Ebbe beletartozik más lokációk koordinálása is, melynek köszönhetően a Continental bizonyos vevőit teljes mértékben Veszprémből szolgálja ki a világ minden részén. Mindezek mellett szenzorfejlesztési részlege kompetencia központ világszerte, számos szenzorrendszer tekintetében.

Matthias Matic, a Járműdinamika üzletág vezetője kifejtette:

„A Continental egyik hozzáadott értéke az erős egyensúly a jövő fékrendszereinek gyártásában és a szoftverfejlesztésben rejlik, amelynek az MK C2 egydobozos vezetékes fékrendszer az alapja. Ez a szakértelem folyamatosan bővül a vállalatunkon belül és a világszerte található fejlesztési központjaink együttesen még ennél is magasabb szinteket céloznak meg, mint a jövő mobilitásának alakítása és a szoftvermodularitás. Ezeken a területeken a veszprémi gyár hozzájárulása kiemelt jelentőséggel bír az egész Continental vállalat számára. Csak a munkatársaink magas szintű csapatmunkájának folytatásával leszünk képesek alakítani a jövő mobilitását.”

A vállalat az idei év márciusában jelentette be, hogy a veszprémi Pannon Egyetemmel együttműködésben önálló beavatkozásra képes fékrendszert fejleszt a következő három évben. A program a vezetőt támogató fejlett járműtechnológiai megoldások alapvető és biztonságkritikus elemét, az önállóan is beavatkozásra képes fékrendszer fejlesztését tűzi ki célul. A munkaterv részét képezi a szimulációs- és gyártási tesztelésre alkalmas tesztkörnyezet kialakítása és annak fejlesztése. A munkaterv céljai között szerepel, hogy a szenzor-fúziós, modell-referenciás és korszerű jelfeldolgozási eljárásokkal sikerüljön megbecsülni azokat a nem mérhető paramétereket, amelyek hasznos kiegészítő információkat adnak az alacsony szintű fékvezérlő szabályozási körnek és a magasabb szintű döntéshozatali rendszereknek, mint a vészfék asszisztens, adaptív sebességtartó funkció, gyalogosvédelmi és ütközéselkerülési rendszerek. A kutatás-fejlesztés folyamata kiterjed arra a szimulációs környezetre is, amelyben a fékvezérlőbe integrálásra kerülő innovatív megoldások tesztelése és validálása is megvalósul.

További Garázs

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés