Connect with us

technokrata

Egyre népszerűbbek az üzenőprogramok az irodákban

Kütyük

Egyre népszerűbbek az üzenőprogramok az irodákban

A Jupiter Media Metrix felmérése szerint igencsak megugrott az azonnali üzenőprogramok munkaidő alatti használata az Egyesült Államokban.

A mai napon publikált beszámoló szerint az irodai alkalmazottak által azonnali üzenetküldő programok használatával eltöltött összideje 4,9 milliárd percre emelkedett.

A munka közben csevegő felhasználók (unique user) száma 34 százalékkal 13,4 millióra emelkedett. Az amerikai otthonokban ugyanezzel a tevékenységgel tavalyhoz képest 48 százalékkal több időt töltenek az emberek, akik 13,6 milliárd percet csevegtek összesen.

Az AOL tulajdonában lévő AIM és ICQ üzenetküldő szolgáltatásokat összesen 41,7 millió otthoni felhasználó veszi igénybe, ez 21 százalékkal magasabb az egy évvel ezelőtti állapothoz képest. Az MSN üzenőprogram felhasználóinak száma 94 százalékkal 18,5 millióra nőtt, míg a Yahoo! Messenger otthonról netező felhasználói tábora csak 25 százalékkal, 11,9 millió főre gyarapodott.

Munkahelyekről az AOL 8,8 millió felhasználót tudott magához édesgetni, míg az MSN-t 4,8 millióan, a Yahoo!-t pedig 3,4 millióan használják. Azonban mivel ezek az üzenetküldő hálózatok nem csatlakoznak egymáshoz, a felhasználók gyakran több hálózathoz regisztrálják magukat, és egyszerre több szolgáltatóhoz csatlakoznak.

Míg a tavalyi évben még az összes felhasználó 24 százaléka futtatott többféle azonnali üzenetküldő programot, addig 2001-ben már 29 százalékuk teszi ugyanezt (az AOL-nál a felhasználók 30 százaléka, az MSN-nél 44 százalék, a Yahoo!-nál pedig 59 százalék használ egy konkurens üzenőprogramot is). Fontos megemlíteni azt is, hogy a Microsoft egy igen agresszív lépést tett nemrégiben üzenetküldő programjának népszerűsítése érdekében: integrálta ugyanis az MSN Messengert legújabb operációs rendszerébe, a Windows XP-be.

Tovább

Kapcsolódó cikkek


Szólj hozzá!

További Kütyük

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés