A finn gyártó most arra számít, hogy a következő évek során a meglévő mobiltelefonok leváltására vásárolt készülékek már a piac 70-80 százalékát fogják kitenni. Ez többek között – legalábbis a gyártó közlése szerint – annak lesz köszönhető, hogy az elkövetkezendő években jelentősen megnő majd az olyan új funkciók iránt a kereslet, mint például a képekkel, hangokkal kiegészülő szöveges üzenetek (MMS) küldése.
Az MMS funkciót minden valószínűség szerint a Nokia 2002. második negyedévében piacra kerülő, várhatóan 500 dollár körüli összegért megvásárolható új telefonja, a 7650-es fogja megismertetni legszélesebb körben a felhasználókkal. Ez a telefon saját digitális fényképezőgéppel rendelkezik, és az azzal készített képeket rögtön továbbítani is lehet egy multimédiás üzenetben egy másik mobiltelefonra.
Az viszont már szinte teljesen biztos, hogy a 2001-es év nem sikerült túl fényesen az egész mobil iparág számára, mivel a tavaly eladott 408 millió darab készüléknél kevesebbet fognak értékesíteni a gyártók. Mostanra szinte minden potenciális ügyfelet meg tudtak győzni a szolgáltatók arról, hogy vásároljon mobiltelefont, az új előfizetések száma elég csekély, ami abból adódik, hogy a mobiltelefonnal leginkább nem rendelkező két korcsoportot – a nagyon fiatal, illetve az idős embereket – a szolgáltatók nagyon nehezen tudják megcélozni. Éppen ezért fontos a cserekészülékek piaca az összes gyártó, illetve a szolgáltatók számára egyaránt.