Miután a tavalyi év során a Sony Computer Entertainment (SCE) már számos japán céggel – köztük a japán NTT óriáscéggel – is szövetségre lépett, hamarosan beindulhatnak a szélessávú online szolgáltatások. Megállapodások születtek 2001-ben még az internetes cégek olyan titánjaival, mint például a RealNetworks, a Macromedia, vagy a Sun Microsystems. Ezek által az SCE immár nem csak a videójátékok online használatát tudja megvalósítani, de beszállhat a tartalomszolgáltatásba (így az online zene- és filmsugárzásba) is.
A japán Playstation2 tulajdonosok – akik 2001. novemberében körülbelül 7 millióan voltak – a hírek szerint képesek lesznek a világhálón keresztül frissíteni játékgépük firmware-jét úgy, hogy az, ezt követően a streaming módban sugárzott zenék és filmek fogadására, lejátszására is képes lesz a szélessávú netkapcsolaton keresztül (a PS2 rendelkezik Ethernet-csatlakozással, azaz közvetlenül csatlakoztatható a kábel/DSL modemhez).
Lényeges szempont, hogy a tartalomszolgáltatás szinte 100 százalékig az SCE irányítása alatt marad, és működése is jelentősen különbözik majd a PC-n megszokottaktól. Attól eltérően ugyanis nagy hangsúlyt fordítottak a megfelelő másolásvédelem kidolgozására, amely elsősorban a lemezkiadók és a filmstúdiók miatt fontos. Az SCE ugyanis kifejlesztett egy Dynamic Network Authentication System (DNAS) nevű hitelesítési rendszert, amelynek segítségével szabályozni lehet, hogy az adott konzolgép tulajdonosa mely szolgáltatások igénybevételére jogosult. Minden Playstation2 rendelkezik ugyanis egy saját ID-vel (azonosító), de úgy tűnik, hogy a szolgáltatások előfizetésekor a felhasználók egy CD-t vagy DVD-t is kapnak majd, amely szintén tartalmaz egy ID-t, amellyel a tartalomszolgáltató beazonosíthatja a felhasználót, aki csak ezek ellenőrzése után férhet hozzá az általa kívánt tartalmakhoz, ezáltal a kalózkodás lehetősége jelentősen csökken, ami vonzó lehet mind a lemezkiadók, mind pedig a filmstúdiók számára.