Nagyszerű szórakozásnak mutatkozik az online EQ-számítás, hiszen az ember kellemes környezetben érdekes kérdésekre válaszolhat.
Olyanokra, amelyek mindent tudni akarnak rólunk – ám mégis szívesen tesszük. Végül a több száz ember több száz adata demográfiai mutatókká alakul, amelyek vetekszenek az arany árfolyamával…
Nos, a StatusTests.com még véletlenül sem említi meg, hogy milyen tervei vannak a jóhiszemű szörfözőről megszerzett információkkal. A lényeg, hogy a kitöltött tesztek jó áron eladhatóak, mégpedig a marketingeseknek, a piackutatóknak, és mindenkinek, aki az adatokból ki tudja deríteni: mit, és hogyan tud a legjobban rádtukmálni – legyen az mosógép, vagy autó.
Az ausztrál Kinematic tanácsadócég tulajdonosának, Leigh Kibby-nek azonban nagy tervei vannak a StatusTests.commal: „Mi foglalkozunk az emberekkel, megkérdezzük őket, hogy mit tartanak érdekesnek magukban – az már mellékes, hogy ugyanebben az időben az adatokat összegyűjtjük, és elérhetővé tesszük a piac többi résztvevői számára.”
A bökkenő azonban ott van, hogy erről nem tájékoztatják a felhasználókat. Ráadásul a tesztek kitöltése előtt kötelező a részletekbe menő (név, kor, nem, végzettség) regisztráció…