Connect with us

technokrata

Vodafone: 22 százalékos ügyfélszám-gyarapodás éves szinten

Kütyük

Vodafone: 22 százalékos ügyfélszám-gyarapodás éves szinten

A Vodafone Group Plc. (Vodafone) közzétette negyedéves, illetve a 2002. március 31-én zárult üzleti évének eredményeit.

Jelentősen növekedett a Vodafone csoport ügyfélszáma (22%) az év folyamán: több mint 101,1 millióra gyarapodott, s csak az elmúlt negyedévben 1,3 millió új ügyfél csatlakozott.

Magyarországon a mobilosok gyarapodásának átlagát kétszeresen meghaladó mértékben, 18 százalékkal nőtt a Vodafone ügyfeleinek száma az elmúlt negyedévben. A magyarországi Vodafone ügyfélszáma az első negyedév végén 561 641 fő volt.

Az elmúlt negyedévben és a 2002. márciusában záruló pénzügyi évben a már stabilizálódott egy ügyfélre jutó árbevételi szintet („ARPU”) sikerült megtartani a legfontosabb európai piacokon. Magyarországon az előre fizető (prepaid) ügyfelek (akik az új előfizetők 90%-át teszik ki) ARPU-ja 8 százalékkal nőtt.

A Vodafone csoportnál a márciusi szolgáltatási bevételek már több mint 13 százaléka az adatforgalomból származik, ami éves szinten több mint 11 százalékot jelent. Ez a tavaly márciusi értékhez képest 4 százalékos növekedést jelent, éves szinten pedig 3%-os az emelkedés.

Összesen 1,3 millió regisztrált ügyféllel gyarapodott a Vodafone csoport az elmúlt negyedévben, így éves szinten a nettó gyarapodás több mint 18,1 millió ügyfél volt.

Ebben a negyedévben az ügyfélszám nettó növekedését részben a szezonális tényezők fogták vissza. A legfőbb ok azonban, hogy néhány fontos európai piacon le kellett kapcsolni a bevételt nem hozó SIM kártyákat, hiszen ezeket az előfizetéseket elsősorban készülékcsere miatt vásárolták, ez a magyarázata az előző pénzügyi év gyors ügyfélszám-növekedésének. A vállalat most arra számít, hogy a főbb európai piacokon a mostani pénzügyi év második negyedévében visszaáll az ügyfélszám nettó növekedése.

A felülvizsgált kereskedelmi irányelveket követően az ügyfelek általános összetétele tovább javul, különösen Németországban és az Egyesült Királyságban, ahol a havidíjas előfizetői szerződéseket kötő ügyfelek száma 40-ről 43 százalékra, illetve 35-ről 38 százalékra emelkedett.

Magyarországon az ügyfélszám növekedés dinamikája megmaradt, miközben a nemzetközi tapasztalatokból okulva a magasabb költésű és lojális ügyfelek megszerzésére terelődött a hangsúly. Ennek a stratégiának köszönhetően a magyarországi prepaid ügyfelek aktivitása 7 százalékkal nőtt az elmúlt év azonos időszakához képest, ami a nemzetközi mezőny élvonalába helyezi a Vodafone Magyarországot.

A Vodafone Magyarország vezérigazgatója, Vitai Attila hozzátette: „Negyedévről negyedévre folyamatosan növeljük piaci részesedésünket, ez a tendencia állandónak mutatkozik. Ügyfeleink azért választanak bennünket, mert vonzónak találják tarifáinkat, szolgáltatásainkat és az erős márkanevet.”

Az adatforgalomból származó bevételek aránya továbbra is növekszik, amelynek mértéke a Vodafone tulajdonában levő üzletrészekben a márciusig terjedő éves időszakban meghaladja a 11 százalékot, illetve tavaly márciushoz képest a 13 százalékot. Éves szinten minden jelentős piacon javulást regisztráltak az adatforgalom területén.

Japánban, ahol a Vodafone a J-Phone többségi tulajdonosa, továbbra is népszerű a „sha-mail” fényképküldési szolgáltatás. Ezt ma már az előfizetők egyharmada használja, s ez nagy mértékben hozzájárul a csoport magas adatforgalmi mutatóihoz. Továbbá a „movie sha-mail” szolgáltatásnál több mint 115.000 ügyfelet regisztráltak a bevezetés utáni első hónap során.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés