Connect with us

technokrata

Internetes média: szoros versenyben a napi- és hetilapokkal

Kütyük

Internetes média: szoros versenyben a napi- és hetilapokkal

A Szonda Ipsos és a GFK Hungária együttműködésének köszönhetően az idei év januárjától az egész magyar médiára (tévé, teletext, rádió, sajtó, Internet) kiterjedő elemzés készült.

[Sajtóközlemény] A Szonda Ipsos a Gfk Hungáriával együttműködve 2002 januárjától internetes oldalakat is mér a napilapokhoz hasonló módszerrel a Nemzeti MédiaAnalízis keretében. A 2500 fős mintán végzett kérdőíves kutatás kiterjed a lakosság teljes körű médiafogyasztási (tévé, teletext, rádió, sajtó, Internet) szokásaira, ezzel lehetővé téve az Internetes média összevetését a nyomtatott médiával. Ezt megelőzően csak az egyes oldalak letöltését mérték, de pontos információval ezen adatok nem szolgáltak a számok mögötti célcsoportról, médiafogyasztási preferenciáiról.

Napi– és weblapok olvasottsága a teljes népesség körében

A teljes magyar népesség körében még mindig a nyomtatott média vezet. A legolvasottabb napilap kétségtelenül a Blikk, ezt követi a Népszabadság, a Metro, a Színes Mai Lap és a Magyar Nemzet. Nagyon érdekes adat viszont, hogy az Origo és a Startlap látogatottsága megelőzi egyes napilapok, mint például a Magyar Hírlap vagy a Népszava olvasottságát. Az Index napi látogatottsága jelentősen lemaradt a két vezető portáltól.

A 18-49 éves csoport napi médiafogyasztásáról kiderült, hogy még közöttük is kétségtelenül legtöbben a nyomtatott médiát használják napi rendszerességgel: a Blikk, Népszabadság, Metro és a Színes Mai Lap olvasótábora a legjelentősebb. Ugyanakkor figyelemre méltó, hogy az Origo és a Startlap több embert ér el naponta, mint olyan nagy múltú napilapok, mint a Magyar Nemzet, a Magyar Hírlap és a Népszava.

Heti- és weblapok olvasottsága a teljes lakosság körében

A teljes magyar népességet vizsgálva is érdekes eredmények születtek. Kétségtelenül a Story és a Kiskegyed mondhatja magáénak a legtöbb olvasót, viszont az Origó hetente több embert ér el, mint a HVG. További érdekes adat, hogy a politikai hetilap olvasottsága alig haladja meg a Startlapot egy héten felkeresők számát.

A gyakran internetező népesség médiafogyasztási szokásai érdekes eredményeket hoztak. A kutatásból kiderült, hogy közülük legtöbben az Interneten keresnek információt. Napi rendszerességgel legtöbben az Origo internetes portált keresik fel, ezt követi a Népszabadság, majd a Startlap, a Blikk a Metro és végül az Index olvasottsága. A Startlap látogatottsága megelőzi a Blikk, valamint a Metró olvasottságát is ezen csoporton belül. A lista hatodik helyén álló Index látogatottsága is magasabb, mint a Magyar Hírlap vagy a Magyar Nemzet napi elérése.

Weblapok heti elérése a 8-14 évesek körében

A kutatás kiterjedt a 8-14 éves korosztály médiafogyasztási szokásaira. A fiatalok körében egyre nagyobb teret hódít az Internet: a Teveklub a legnépszerűbb műsor körükben, ezt azonban internetes portálok – Origo, RTL Klub Online, Startlap – követik, megelőzve olyan televíziós műsorokat, mint a Southpark vagy a Pokemon.

4 év alatt megkétszereződött az Internet-hozzáféréssel rendelkezők száma

Magyarországon 1998 óta megkétszereződött az Internet-hozzáféréssel rendelkezők száma. A Magyar Online Monitor legfrissebb, 2002. augusztusi adatai szerint a 14 éven felüli lakosság közel 20 %-a, – 1.629.000 fő – rendelkezik Internet-hozzáféréssel. Ezen 20% nagy része még mindig a munkahelyén vagy az iskolában fér hozzá az Internethez, ezt követi az otthoni Internet-kapcsolattal rendelkezők csoportja.

A gyakran internetezők jelentős részét – 79%-a – a 18-49 éves, az átlagnál magasabb jövedelemmel rendelkező lakosság alkotja. Az internetezők továbbra is jellemzően férfiak, fiatalabbak, fővárosi, jómódú iskolázott rétegekből kikerülők. A Netsurvey Internetkutató Intézet tanulmányából kiderült, folyamatosan csökken a nemek közti különbség, egyre több a női internetező. Jelenleg az Internet-hozzáféréssel rendelkezők 52%-a férfi, 48%-a nő.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés