Connect with us

technokrata

Piaci összefogás a magyar Internet-modell kialakítására

Kütyük

Piaci összefogás a magyar Internet-modell kialakítására

Az Axelero Internet piaci összefogást kezdeményez a magyar Internet-modell kialakítására – a modell alapja a nyugat-európai viszonylatban is magas széles sávú Internet-penetráció lehet.

Az Internet terjedését a számítógép-ellátottság, az Internet-hozzáférés és a Neten elérhető tartalom egysége határozza meg, a fejlődéshez pedig mindhárom terület piaci szereplőinek összehangolt munkájára van szükség – hangsúlyozta Drajkó László, az Axelero Internet vezérigazgatója a Tihanyban, október 15-16-án megrendezett Internet Hungary konferencián. A hazai piacot a saját koordináta rendszerében érdemes vizsgálni, amelyben csupán az egyik összetevő a nemzetközi trend, és fontos szerep jut az elektronikus társadalomról alkotott kormányzati elképzeléseknek, az ismeretterjesztésnek, a médiának, a tartalomszolgáltatóknak, valamint a PC helyzetnek is. Az Axelero szerint, megfelelő piaci összefogással az internetezők száma Magyarországon 2005-re megduplázódhat.

Míg ma Magyarországon a családok kevesebb, mint 10 százaléka rendelkezik Internet-hozzáféréssel, addig az Internet-elérési módot tekintve a széles sávon internetezők aránya megközelíti a 20 százalékot. Ez az arány 2002 végén Magyarországon 1,6 százalékos széles sávú Internet-penetrációnak felel meg, amely a tavalyi 0,5 százalékos eredményhez képest egy év alatt 300 százalékos növekedést mutat. Ugyanez a széles sávú Internet-penetrációs mutató Angliában, Spanyolországban, Olaszországban és Franciaországban jelenleg 3 százalékos, őket követi Németország 5 százalékkal, és a sort Svédország zárja, ahol Európában jelenleg a legmagasabb, 18 százalékos a széles sávú Internet-penetráció.

A fenti mutatók alátámasztják az Axelero Internet azon állítását, amely szerint Magyarország esélyes rá, hogy a széles sávú internetezés tekintetében már rövidtávon az európai élvonalhoz zárkózzon fel. Ez akkor valósulhat meg, ha sikerül elérni, hogy a kapcsolt vonali elérés egyre inkább a belépők elérési formája legyen, ennek nyomán a széles sávú Internet-penetráció terén további dinamikus növekedés történjen, így az európai átlaghoz még közelebb kerüljünk.

Az Internet Hungary konferencián szó volt még az Axelero által felvázolt speciális relativitáselméletről, amelynek képletét a klasszikus E=mc2 helyett Drajkó László E=mc3-ként definiálta. Ebben a képletben az „E” ez elektronikus társadalmat, az „m” a tömegpiac méretét, míg a három „c” betű a computer (számítógép), a communication (telekommunikáció) és a content (tartalom) szavakat jelöli. Az elektronikus társadalmat tehát a tömegpiac mérete, az Internet-hozzáférés elterjedtsége, a számítógéphez jutás lehetősége illetve a tartalom szorzata adja.

Az Axelero beszélt arról is, hogy az IHM jóvoltából hamarosan Magyarországon is adaptálásra kerülő „svéd modell” megismerésén túl a magyar internetpiac szereplőinek közösen kell munkálkodnia a hatékony magyar Internet-modell kidolgozásán, amely a fenti, széles sávú internetpenetráció növelésére épülhet, és a hazai piaci szereplők összefogását feltételezi. Ez az a lehetőség, amely a jelenlegi hátrányból előnyt kovácsolva azt eredményezheti, hogy Magyarország az első lépcsőn gyorsan áthaladva, hamarabb jusson a szélessávú Internet világába, kihasználva a kimondottan internetezésre kifejlesztett ADSL technológia előnyeit.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés