A Westel a Nokiát választotta mobil fizetési platformjának szállítójául. A Nokia fizetési megoldása a Westel több mint 3,2 millió előfizetője számára teszi lehetővé, hogy a digitális tartalmak, termékek és szolgáltatások széles skálájáért mobiltelefonon keresztül fizessen. A szállítás és a telepítés sikeres befejezése után a Westel november 25-én indította el szolgáltatását.
A Nokia fizetési megoldásának köszönhetően a Westel előfizetéses, illetve feltöltőkártyát vásárló ügyfelei a többféle fizetési megoldásból az általuk kedvelt módon kényelmesen és biztonságosan fizethetnek a digitális tartalmakért, termékekért és szolgáltatásokért. A zökkenőmentes mobilélményt kínáló megoldás által a felhasználó nem érzékeli a mobil kereskedelmi üzleti modellek technikai komplexitását.
„A Westel mindig az új mobilszolgáltatások éllovasa volt, és a Nokia fizetési megoldásával ismét a legfrissebb és leginnovatívabb mobilszolgáltatást kínálhatjuk ügyfeleink számára”, mondta Sugár András, a Westel vezérigazgatója.
„Ügyfeleink a mobil vásárlás előnyét és kényelmét kihasználva a tetszetős logók, a legfrissebb csengőhangok és még számos egyéb újdonság segítségével továbbfejleszthetik és személyre szabhatják mobiltelefonjaikat” tette hozzá Bodon Ildikó, a vállalat igazgató-helyettese.
A megállapodás értelmében a Nokia a teljes, szoftvert és integrációt magába foglaló, a Westel igényihez igazított és a vállalat üzleti és műszaki elvárásainak megfelelő Nokia fizetési megoldását szállította. A Nokia fizetési megoldás segítségével a Westel ügyfelei zökkenőmentesen léphetnek be egy új, a mobil fizetés szempontjából megbízható szolgáltatási területre. A mobil fizetés olyan fontos szolgáltatás, mely jelentős mértékben hozzájárul a szolgáltatás- és tartalomkínálat bővüléséhez.
„Örömmel újítjuk meg a Westellel történő együttműködésünket azáltal, hogy támogatjuk a vállalat belépését a mobil fizetés által képviselt új piaci területre”, mondta Mika Yletyinen, a Nokia Networks értékesítési igazgatója.
„A Nokia fizetési megoldás a szolgáltatás könnyű kezelhetősége mellett teszi lehetővé az ügyfél rugalmas és biztonságos azonosítását. A megoldáshoz az új alkalmazások és szolgáltatások is egyszerűen integrálhatók”, tette hozzá Mika Yletyinen.
A Nokia fizetési megoldása révén a fizetési megoldást kínáló szolgáltatók összekötő szerepet játszhatnak a mobilkereskedelmi értéklánc különböző szereplői: a fogyasztók, a kereskedők és a pénzügyi intézmények között. A Nokia megoldása mobiltelefonokról vagy más, Internet-csatlakozásra képes terminálról kezdeményezett pénzátutalást fogad, rendszerez és engedélyez. A fizetés történhet például hitelkártyával, a szolgáltató feltöltőkártyájával, utólagos, a telefonszámlán megjelenő összeg befizetésével, valamint a virtuális mobiltárca segítségével. A virtuális mobiltárca a Nokia fizetési megoldásba beépített „számla”, melyet különböző termékek mobiltelefonnal történő megvásárlására használhatunk úgy, hogy a vásárlás értékét nem a mobiltelefon-számlára terheljük rá.