Connect with us

technokrata

A magyar mobilpenetráció már csaknem 70%-os

Kütyük

A magyar mobilpenetráció már csaknem 70%-os

Az elmúlt év kiemelkedő volt a mobilos fejlődés terén, hiszen ~50%-ről ~70%-ra nőtt a mobilpenetráció hazánkban.

A HÍF nyilvánosságra hozta a magyar mobilpenetrációról szóló adatokat. Ezek szerint a magyar mobilosok aránya 2002 decemberében 67,6%-os volt, ami igen szép növekedés a 2001 decemberi 48,3%-hoz képest. A forgalmazásban részt vett előfizetések száma decemberben nem kevesebb, mint 6.561.998 volt az előző évi 4,923,122-hoz képest.

Amennyiben ezen előfizetők eloszlását tekintjük, a következő arányok jönnek ki: A Westel továbbra is tartja vezető pozícióját a maga 49.58%-ával. Ezt követi a Pannon GSM, mely a norvág Telenor tulajdonában van, 38.29%-al. A Vodafone magyarországi részlege zárja a sort 12.13%-al.

A piaci részesedés forgalmazás arányában: Westel 50,36%, Pannon GSM 37,33%, Vodafone 12,31%. A hálózatból kimenő beszédhívások aránya: Westel 45,13%, Pannon GSM 38,06%, Vodafone 16,81%. Látható, hogy a Vodafone-nak kell aránylag a legtöbbet kifelé hívnia, hiszen ennek a tábornak van a legtöbb Westeles vagy Pannonos ismerőse.

A HÍF a „forgalmazásban részt vett előfizetést” a következőképpen definiálta: tartalmazza a havi díjas (post-paid) kártyák számát, illetve az előre fizetett (pre-paid) kártyák közül azokat a SIM kártyákat, amelyek az elmúlt három hónapban hívást indítottak vagy fogadtak, vagy SMS-t indítottak. A forgalom részét képezi a külföldön indított vagy fogadott roaming, valamint WAP forgalom is.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés