A Gartner Dataquest felméréséből kiderül, hogy a tavalyi esztendőben összesen mintegy 423 millió darab mobil készülék került forgalomba, ami mintegy hat százalékkal nagyobb mennyiség, mint amennyi a megelőző esztendőben került piacra.
A piac felosztottsága 2002 negyedik negyedévében nem sokat változott az előző negyedévhez képest, vagyis elmondható, hogy továbbra is öt nagyvállalat uralja a piacot, melyek közül a finn Nokia tudhatja magáénak a vezető pozíciót. A Nokia 2002-ben elért kiváló teljesítményéről mindent elárul, hogy a Nokia tizenkét hónap alatt több mint kétszer annyi mobiltelefont adott el, mint legerősebb riválisa, a Motorola.
Az elmúlt évben rendkívül sok új mobiltelefon talált gazdára Németországban, valamint az ázsiai régió országaiban – nyilatkozta az üggyel kapcsolatban a jelentés egyik készítője, Ben Wood. Wood elmondta, hogy ezekben a technológiailag fejlett országokban az emberek tavaly a vártnál jóval korábban cserélték le régi, számukra már elavulttá vált készülékeiket, melynek köszönhetően a mobiltelefon gyártók jelentős bevételekre tettek szert.
Wood utalt arra, hogy 2003-ban a mobiltelefon piac várhatóan még a tavalyi évben tapasztaltnál is jelentősen jobb teljesítményt fog nyújtani. Amennyiben hinni lehet az előrejelzéseknek, mindez azt jelenti majd, hogy idén mintegy 10-15 százalékkal több mobiltelefon talál gazdára, mint tavaly, ily módon a 2000-es esztendő óta idén először számíthatunk kétszámjegyű növekedésre. Mint ismeretes, 2000-ben közel 50 százalékkal több mobil készüléket adtak el világszerte, mint az előző esztendőben, 1999-ben.