A tanulmány készítői felhívják a figyelmet arra az érdekes jelenségre, hogy a hordozható digitális eszközök penetrációját tekintve előkelő pozícióban lévő Svédországban, illetve az Egyesült Királyságban a felhasználóknak mindössze tíz százaléka szokott internetezni a hordozható számítógépe segítségével. Mondanom sem kell, hogy a technológiailag fejletlenebb országokban ez az arány még sokkal rosszabb, melynek következtében elmondható, hogy az európai felhasználóknak átlagosan mindössze 7 százaléka szokta kihasználni a mobil internetezés adta lehetőségeket.
A jelentésből többek közt az is kiderül, hogy egyedül Németországban nevezhető jelentősnek a mobil internetes piac, ugyanis a németeknek körülbelül tizenöt százaléka vesz igénybe ilyen szolgáltatásokat. Meglepő, de tény, hogy Ausztriában, Dániában, Finnországban és Olaszországban lényegében teljesen minimális azon felhasználók száma, akik a mobiltelefonjaik segítségével csatlakoznak fel a világhálóra. A jelentés készítői szerint Európában hasonlóan marginális piacot jelentenek az internetes kávézók, melyeket továbbra is viszonylag alacsony számban keresnek fel az emberek.