A kutatók felhívják a figyelmet arra, hogy emiatt az Egyesült Királyságban akár jelentős mértékben is késhet a harmadik generációs mobiltelefonos technológiák térnyerése, ugyanis egyelőre csak egy nagyon szűk csoport számára tud vonzó lenni ez az új mobil telekommunikációs technológia.
Miközben a mobiltelefonos szolgáltató cégek egyre komolyabb reményeket fűznek a harmadik generációs mobil hálózatokhoz és készülékekhez, illetve a vadonatúj videotelefonálási és televíziós közvetítési technológiákhoz, a brit előfizetők egyelőre még a hagyományos GSM szolgáltatások túlzottan magas ára miatt panaszkodnak. Bár az elmúlt időkben több olyan tanulmány is napvilágot látott, mely szerint a 3G nem lesz drágább a jelenlegi mobil szolgáltatásoknál, az említett kutatási projekt vezetői szerint a 3G a kezdeti időszakban igen csak drága mulatságnak fog bizonyulni. Egyes becslések szerint egy harmadik generációs mobiltelefon éves fenntartási költségei akár a 600 fontot is elérhetik, ennyi pénzt pedig érthetően nem sok brit kíván mobiltelefonálásra költeni. Jelenleg egyébként egy átlagos brit állampolgár évente jóval kevesebb mint 300 fontot költ mobiltelefonos szolgáltatásokra.
“Nem felel meg a valóságnak az az állítás, mely szerint a mobiltelefonálás olcsó, ugyanis a tények azt igazolják, hogy a legtöbb előfizető túlzottan magasnak találja a mobiltelefonokkal kapcsolatos költségeket. A szolgáltatóknak jobban kellene ügyelniük arra, hogy előfizetőik számára mennyire fontosak a még megfizethető szolgáltatási díjak, különösen a 3G esetében” – nyilatkozta Max Nathan, a kutatási projekt egyik vezetője.