˝Egyre inkább úgy tekintünk a Google-ra, mint versenytársra. Úgy hisszük, jobb terméket és jobb élményeket vagyunk képesek a felhasználó asztalára hozni.˝- mondta Bob Visse, a Microsoft MSN Internet-szolgáltatási részlegének marketingigazgatója. Visse közlése szerint a redmondi cég jelentős befektetéseket eszközölt annak érdekében, hogy egy jobb keresőmotort hozzon létre – ám a tervek és a fejlesztések részleteibe (egyelőre) nem avatják be a felhasználókat.
Ez a lépés akár az online keresők közötti jelenlegi rangsor megbomlásához is vezethet (jelenleg a Google áll az élen, a webes keresések több mint a felével, utána követi őt a Yahoo, majd az MSN, mely az összes keresés körülbelül 10 százalékát tudhatja magáénak jelenleg). Igaz, a rivális Yahoo sem tétlenkedik, hiszen nemrég vásárolta meg 235 millió dollárért a szintén online kereséssel foglalkozó Inktomi céget.
Maga a Google egyébként annyira népszerű az internetező amerikaiak körében, hogy a webes keresésre gyakran a googling fantáziaszót használják. A Microsoft nagy fába vágta a fejszéjét.