Connect with us

technokrata

Internetes keresők csatája

Kütyük

Internetes keresők csatája

Nemrég számoltunk be arról, hogy a Microsoft változtatni kíván az internetes keresők versenyében megszerzett harmadik helyén, természetesen elsősorban a Google rovására. Nos, a napokban a Yahoo is hasonló lépésre szánta el magát.

A hétfői nap folyamán a Yahoo egy revitalizált keresőmotorral jelent meg a célból, hogy tovább erősítse részesedését a ˝keresőpiacon˝. Jelenleg ugyanis a Google vezet, az összes keresés több mint 50 százaléka ennél a cégnél ˝csapódik le˝. Második a Yahoo, míg harmadik helyre a Microsoft került az MSN révén (a piac alig több mint 10 százalékának uralmával).

Hasonlóan a másik riválishoz, a Yahoo is jobb szolgáltatást ígér a Google-nél. Jeff Weiner, a cég egyik ügyvezető igazgatója elmondta, hogy egy kicsit megváltoztatják a játékot, s ez az első lépés azirányba, hogy vezetésre tegyen szert. (Egyébként körülbelül három évvel ezelőtt licencelte a Yahoo a Google keresőmotorját). A kereső indexelését kibővítik a személyre szabott szolgáltatásokkal, mint például sporteseményekről szóló hírekkel vagy időjárás-jelentéssel.

Nem kicsiny a piac: naponta 42 milliónyi keresést bonyolítanak a Yahoo portálján keresztül – ám a Google napi 112 milliónál is több keresést vezényel le. Ha hozzávesszük, hogy tulajdonképpen a Yahoo-s keresésekért is a Google motor felelős, akkor azt el kell ismerjük: a keresőmotor tud valamit. Nem mellesleg ezt a függőségi státust akarja enyhíteni a Yahoo a múlt hónapban majd´ 300 millió dollárért megvásárolt Inktomi keresőmotor-specialista céggel.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés