A szolgáltatóknak mára rá kellett ébredniük arra, hogy azon korábbi feltételezéseik, melyek szerint a 3G előfizetők száma exponenciális mértékben fog növekedni, megalapozatlannak bizonyultak, ennek következtében pedig sok szolgáltató számára lényegében lehetetlennek tűnik a 3G-s befektetések rövid-, illetve középtávon történő megtérülése – derül ki egy az ABI (Allied Business Intelligence) piackutató cég által a napokban nyilvánosságra hozott jelentésből.
Az ABI munkatársai felhívják a figyelmet arra, hogy a harmadik generációs mobiltelefonos szolgáltatásokat a világon elsőként már 2001 októberében beindító NTT DoCoMo az idei év januárjáig csak mintegy 155 ezer 3G előfizetőt tudott szerezni magának, ami jelentős mértékben elmarad a korábbi várakozásoktól. A piackutató cég szerint egyébként mindenképp pozitívumként értékelendő, hogy a harmadik generációs fejlesztések szakadatlanul folynak, így mind a 3G mobiltelefonok, mind a 3G szolgáltatások minősége folyamatosan javul, azonban ez még önmagában kevés a sikerhez.
Az ABI munkatársai úgy vélik, hogy a harmadik generációs technológiák térnyerését elsősorban a hálózati infrastruktúra rendkívüli komplexitása, a mobil készülékek együttműködő képességének hiányosságai, a telekommunikációs szabályozások túlzott szigorúsága, valamint a mobiltelefonos szolgáltatók valóságtól távol eső elképzelései akadályozzák. Érdekesség, hogy az ABI jelentése szerint a szolgáltatók nem is annyira az új adat szolgáltatások, hanem sokkal inkább a hang szolgáltatások kapacitásbeli növekedése miatt fordulnak a 3G technológiák felé.