Amennyiben a szolgáltatók megfelelő játékprogram letöltési rendszereket vezetnek be, és az ezen rendszereken belül elérhető játékok kapcsán megfelelő árstratégiát alakítanak ki, a siker nem fog elmaradni – nyilatkozta Nitech Patel, a piackutató cég egyik vezető elemzője.
A Strategy Analytics jelentése szerint a mobiltelefonokra és egyéb vezeték nélküli eszközökre fejlesztett játékok piaca az elkövetkezendő években oly jelentős mértékű növekedésen fog keresztül menni, hogy 2008-ban ebben a piaci szegmensben várhatóan már nem kevesebb mint 7 milliárd dolláros forgalmat fog lebonyolítani globálisan. Szakértők szerint az előttünk álló években elsősorban a Java és BREW játékok számíthatnak nagy népszerűségre, és ezen játékok közül is elsősorban azok, melyek színes grafikával és megfelelő hangzással rendelkeznek. A mobiltelefon tulajdonosok azt szeretnék, ha a játékok kihasználnák mobil készülékeik multimédiás szolgáltatásait, tehát az egyszerű, szöveges játékok napjai meg vannak számolva – mondta az egyik szakértő.
David Kerr, a Strategy Analytics alelnöke szerint a mobiltelefonokra szánt játékok piacában rejlő lehetőségeket a jövőben egyetlen mobiltelefonos szolgáltató sem hagyhatja figyelmen kívül, ugyanis az a viszonylag új piac jelentős extra bevételekhez juttathatja a szolgáltatókat.