Simárdi Tamás, a bank kommunikációs vezetője elmondta: a felhasználó a szolgáltatás révén nemcsak tájékozódhat bankszámlája forgalmáról, hanem különböző megbízásokat is adhat a banknak, így például forintátutalásra és -átvezetésre, devizaátutalásra, betétlekötésre és -felmondásra is lehetősége lesz az Interneten keresztül.
Simárdi Tamás kifejtette: a Konzumbanknál a vállalkozók napi átutalásaik egy részét már eddig is elektronikus úton, az úgynevezett “Bankvonalon” keresztül juttatták el a hitelintézetbe. Az InternetBank és a “Bankvonal” bizonyos funkciók tekintetében átjárható.
Az InternetBank útján az átutalás SMS-hitelesítéssel történik, bizonyos összeghatár felett az átutalási megbízáshoz a hitelintézet SMS-en keresztül küld az ügyfél számára egy egyedi – egy alkalommal felhasználható, időlimites – kódot. Az InternetBank használatához ezért a Világhálón keresztüli elérhetőség mellett mobiltelefon, illetve mobil-előfizetés is szükséges.
A Konzumbank tavalyi mérlegfőösszege az előzetes adatok szerint 112,1 milliárd forint volt, ami 35 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi 83 milliárd forintot. Hitelállománya az elmúlt évben 49 milliárd forintról év végére 66,6 milliárd forintra emelkedett, betétállománya pedig 71,6 milliárd forintról 90,5 milliárd forintra nőtt. A bank tavaly az előzetes adatok szerint 165 millió forint mérleg szerinti nyereséget ért el, az előző évi 807 millió forinttal szemben. Az üzemi nyereség közel négyszeresére emelkedett, a 2001. évi 543 millió forintról 1,931 milliárd forintra. A banknak azonban a több évvel korábbi tranzakciókhoz kötődő perek miatt jelentős céltartalékot kellett képeznie, ami rontotta a bank eredményességét – az MTI információi szerint.