A piackutató cég elemzői szerint a stagnálás a maga nemében jó eredménynek nevezhető, ugyanis az elmúlt két évben folyamatosan csökkent az ebben a piaci szegmensben eladott termékek mennyisége. 2002-ben egyébként egész pontosan 39,39 millió darab mobil készüléket adtak el a szigetországban, ami közel három százalékos visszaesést jelent az előző év hasonló adatához képest.
Egy nagyon gyenge, de azért érzékelhető növekedésnek köszönhetően az idei évben végre némileg jobban teljesít majd a piac, mint a visszaesést hozó elmúlt két esztendőben – nyilatkozta az üggyel kapcsolatban Nahoko Mitsujama, a Gartner egyik vezető elemzője, majd hozzátette, hogy várhatóan mind az idén, mind 2004-ben több mint 40 millió darab mobiltelefont fognak eladni Japánban.
A Gartner-féle jelentésből ezenkívül többek közt arra is fény derül, hogy Japánban jelen pillanatban mintegy 81,1 millió mobiltelefon van használatban, ami azt jelenti, hogy tíz japánból körülbelül hat rendelkezik ilyen telekommunikációs eszközzel. A piackutató cég adatai szerint az eladások tekintetében továbbra is az NEC Corporation, illetve a Matsushita Electric Industrial Company a két legnagyobb japán mobiltelefon gyártó cég.