Konkrét példát tekintve, az egyik vezető mobiltelefonos szolgáltató, az Orange az idei esztendő első négy hónapjában csak mintegy 60 ezer, saját márkajelzéssel ellátott Smartphone alapú mobiltelefont adott el, ami messze elmarad a korábbi várakozásoktól.
Szakértők felhívják a figyelmet arra, hogy a Smartphone operációs rendszerrel ellátott mobiltelefonok nem csak a vásárlók körében népszerűtlenek, hanem a mobil készülékek gyártásával foglalkozó cégek körében is, vagyis a Microsoftnak jelen pillanatban még az is nehézséget okoz, hogy bevezesse a piacra az új platformot.
“Tény, hogy a Smartphone platform komoly nehézségekkel küszködik, azonban elmondható, hogy ezzel együtt a Microsoft mobiltelefon piaci helyzete korántsem kilátástalan. A dél-koreai Samsung és az amerikai Motorola a közelmúltban például egyértelmű jelét adta annak, hogy szimpatizál az új platformmal” – nyilatkozta az üggyel kapcsolatban Matt Lewis, az EDGE Consult egyik vezető elemzője. Lewis elmondta, hogy amennyiben a kezdeti nehézségeket sikerül legyőzni, optimista előrejelzések szerint a Microsoft Smartphone 2005-ben akár már 20 százalékos piaci részesedést tudhat majd magáénak.