Pehrson a Budapest Business Journalnak elmondta, hogy véleménye szerint a magyar telekommunikációs piac legalább annyira érdekes, mint például Japáné.
Magyarországon rendkívül magas a mobiltelefonos penetráció és sokan használják a különböző mobil adatszolgáltatásokat, ezzel szemben az internetet egyelőre kevesen használják – nyilatkozta az Ericsson magyarországi részlegének ügyvezető igazgatója. Ahogy említettem, Pehrson párhuzamba állította a magyar és japán telekommunikációs piacot, azonban felhívta a figyelmet arra, hogy míg a harmadik generációs mobiltelefonos előfizetők száma Japánban nemrégiben már a hétmilliót is meghaladta, addig Magyarországon tovább húzódik az első ilyen újgenerációs mobil szolgáltatások beindítása. Pehrson szerint mindez azt jelenti, hogy a régióban érdekelt cégek egyelőre elesnek a harmadik generációs technológiai fejlesztésekhez kapcsolódó nagyon komoly bevételi forrásoktól.
Az Ericsson Hungary vezetője ezenkívül utalt arra, hogy cége immár tizenharmadik esztendeje van jelen a magyar telekommunikációs piacon, és jelenléte minden egyes évében több mint egymilliárd forintot fektetett be az itteni piacon. Pehrson szerint egyébként nagyon valószínűtlen, hogy az Ericsson követné a többi nagy multinacionális cég példáját a tekintetben, hogy hazánkból esetlegesen olcsóbb munkalehetőséggel kecsegtető országokba költözne át.