A Jupiter Research felmérése szerint 2003-ban körülbelül 19 milliárd dolláros forgalmat fog jelenteni az Internet révén értékesített repülőjegyek piaca (az USA-ban). Ez a becslés a tavalyi 16,8 milliárd dolláros eladásokhoz képest 14 százalékos bővülést jelent. Ez a teljesítmény már csak azért is bámulatos, mert az idei évre a Jupiter Research 5 százalékos utasszám-csökkenést jósol.
A kétszámjegyű bővülésnek elsősorban az online rendelés jelentette alacsonyabb repülőjegy-ár az oka, illetve azon szolgáltatások lehetősége, melyek csak az internetes rendelés esetén vehetők igénybe. Egyre több ember ismeri fel ugyanis, hogy az Interneten keresztül kényelmesebb lebonyolítani a tranzakciót. Ennek a trendnek köszönhetően az összes értékesített repülőjegy 34 százaléka kerül idén online módon eladásra (szemben a tavalyi 28 százalékos részesedéssel). Ehhez jelentősen hozzájárul az online népesség növekedése is – a rendszeresen internetezők számának emelkedése is megemlíthető azon okok egyikeként, hogy idén 2,5 millióval többen választják majd repülőjegyeik internetes megvásárlásának módszerét.
Az eredmények a 2003 áprilisában elkészített ˝2003 online repülőjegy értékesítések: a háború és az SARS hatásainak felmérése˝ Jupiter végezte kutatáson alapulnak.